25 Февруари 2022г.
Пандемията от Covid-19 даде сигурен тласък в тази посока, но това бе само една от причините. Можем да кажем, че поредицата от затваряния “отвори очите” на мнозина, неопознали досега силата на онлайн търговията.
Снимка: pexels.com
С навлизането на електронната търговия в ежедневието ни, освен нови възможности, възникнаха и много въпроси. Тук ще обърнем внимание на един от най-често задаваните - връзката между онлайн магазина и складовата програма за проследяване на инвентара.
За да бъдат конкурентноспособни, търговците трябва да бъдат изключително предприемчиви. С интегрирането на складова система за електронна търговия бизнес процесите ще бъдат централизирани. Ще се спестят разходи от ангажирането на допълнителна работна ръка, ще се минимизират скъпите грешки при инвентаризацията и ще осигури по-добро обслужване на клиентите.
Складиране за електронна търговия - неразделна част от дейността на всеки онлайн магазин
Складирането за електронна търговия е процесът на съхранение на стоките, преди да бъдат продадени онлайн. Този процес се изразява не просто в складиране на стоките за онлайн продажба. Складирането за електронна търговия е нещо повече от просто съхраняване на запасите. То изисква съхраняването им по безопасен и сигурен начин, осигуряване на възможност за проследяване състоянието на наличност на инвентара и движението на артикулите от момента на постъпване на поръчка в онлайн магазина, до напускането ѝ от склада.
Интеграция на онлайн магазин със складов софтуер - ключов аспект от електронната търговия
Връзката на онлайн магазина със складова програма свързва каналите за продажба на търговеца с единна проследяваща система. По този начин се осигурява протичане на оптимален информационен поток между склада на магазина и всеки от търговските канали, в които търговецът оперира.
Наличието на подобна интегрирана система между онлайн магазина и склада премахва необходимостта от допълнително ръчно въвеждане на данни в единия и другия софтуер. Работният процес е оптимизиран, а информацията между интернет магазина с Microinvest интеграция и склада се актуализира в реално време, без оглед на това дали промяната се случва в работното, или извън работно време на магазина.
Защо онлайн магазините имат нужда от подобна свързаност?
Връзката на един онлайн магазин със складов софтуер е една от най-важните интеграции, за която търговците трябва да се погрижат. Бързите темпове, с които се развива електронната търговия, изисква генерирането на онлайн поръчки да става по-бързо от всякога.
За да бъде конкурентноспособен, всеки един електронен бизнес, предлагащ стоки онлайн, има нужда от надеждна, организирана и ефективна складова система. Подобна автоматизация на процесите е наложителна. С нея се гарантира, че всички жизненоважните елементи на работата са свързани и оптимизирани. Няколко са основните аспекти в областта на електронната търговия, които могат да бъдат подобрени.
Осигурява високи нива на производителност
Повишената производителност е една от целите, към която се стреми всеки бизнес. Онлайн магазините не правят изключение в това отношение. Потребителските очаквания се промениха драстично в последните няколко години. Времето, за което клиентите биха искали да получат своите продукти, поръчани онлайн, трябва да бъде максимално кратко. За целта трябва да бъдат въведени редица подобрения в процесите по обслужването на клиента. Интеграцията на складов софтуер с онлайн магазина е една от ключовите. С нея ще се подобри времето за обслужване на пратки, а това ще донесе търсената полза за бизнеса в дългосрочен аспект.
Подобрена проследяемост на инвентара
Когато цялостният процес по проследяване на инвентара е автоматизиран и свързан с всички звена по веригата, шансът за допускане на грешки в обслужването на поръчките, постъпили в е-магазина, е минимизиран. С други думи, онлайн търговецът знае къде се намира всичко - кога поръчката е постъпила за изпълнение и кога е напуснала склада.
Интеграцията с куриерска фирма е следващият важен аспект. Благодарение на него се осъществява проследяването на пратката до вратата на клиента. Спомага и за управлението на т.нар обратна логистика - връщането и/или пренасочването на пратки от клиента към търговеца.
Актуализацията на наличностите ще бъде автоматизирана и видима в сайта на магазина. По този начин няма как да се случи така, че в сайта даден продукт да е отбелязан като наличен, а фактически да се окаже, че липсва от склада. От друга страна, проследяемостта ще подобри анализа на данните за магазина - търговецът ще знае кой тип стоки е предпочитан и кой не, за да организира бъдещите си наличности, спрямо търсенето.
Ефективно сортиране на пратките
Независимо дали става въпрос за онлайн магазин с малък обем на продажбите, или такъв със сравнително голям, ефективното сортиране на пратките има ключово значение. За да се гарантира изпращането на пратките в срок и при спазване на уговорените с куриера срокове (особено ако доставката се извършва от трети страни, каквато е практиката днес), системата за проследяване на складовите наличности има водещо значение.
Когато дадена пратка напусне склада, промяната ще бъде отразена в системата от съответния служител. Това ще спести евентуални загуби, обърквания и неудовлетворени клиенти. В комплексност тези фактори ще повлияят върху крайните резултати на бизнеса с електронна търговия.
Точност на данните
Когато всички данни се синхронизират между няколко системи, те ще са актуални и точни. Инвентарни номера, номера на поръчки и други подробности за продуктите ще се актуализират автоматично в няколко платформи в синхрон. За целта не е нужно да се губи излишно време, както и да се ангажира допълнителен персонал за отразяване на промени в данните на всеки един етап. Всичко това ще рефлектира върху минимизиране разходите на търговеца.
Готова платформа за е-магазини - най-удобният начин за онлайн магазин със складов софтуер
Интеграцията на складов софтуер с онлайн магазина ще предостави синхронизация на данните, която може драстично да подобри ежедневните бизнес процеси. Платформите за електронна търговия днес, работещи на принципа софтуер като услуга, предоставят на търговците тази и ред други интеграции. С тях се цели да се предостави удобна възможност за развитие на е-търговия за всички, независимо от липсата им на опит в областта.
Сред водещите мотиви при търсенето на платформа за е-магазини е да се съобразят възможностите за интеграции, които същата предлага. Платформи, които не предполагат свързаност със складов софтуер, куриерски фирми и други, предполагат допълнителни разходи, които повишават първоначалната инвестиция за стартиране на онлайн търговска дейност.