24 Април 2024г.
SoftServe започва да интегрира Gen AI инструменти в работата на софтуерните екипи, част от клиентски проекти. След провеждане на мащабно вътрешно проучване , което показа способността на генеративния изкуствен интелект да увеличи продуктивносттна на SDLC екипите с до 45% и да ускори времето за разработка на проекти с 30%, компанията официално въвежда Gen AI в работата на своите служители.
В момента AI технологията се използва в девет пилотни проекта във финансовия сектор, производството, търговията на дребно и други индустрии. Екипите са преминали двуседмично обучение, за да се научат да използват Gen AI инструментите в конкретика. Обучението включва анализ на екипни процеси и задачи и предлага специализирани команди за осигуряване на най-добри резултати. Първите такива показват положителна динамика. Времето за разработка на софтуер, е намалено с -20%, а за контрол на качеството с -25%, за автоматизирани тестове с -20%, а за създаване на техническа документация със -17%.
Инструментите, използвани от екипите, включват GitHub Copilot, CodeWhisperer, Duet AI за програмиране и ChatGPT, MS Copilot 365 за генериране на текст и NEO Platform, корпоративна уеб платформа, базирана на AI.
В допълнение, компанията също започна да разработва Gen AI асистенти за специализации като софтуерна архитектура, бизнес анализ и QA/QC инженерство. Пример за такова решение е асистентът за софтуерни архитекти, който помага с проектната документация и стратегия, автоматизира и подобрява процесите, изяснява основните изисквания на проекта, генерира архитектурни решения, разпределя работата и изгражда план за действие. Инструментът използва персонализиран ChatGPT и е обучен според най-добрите практики за проектиране на софтуер. С използването му, продуктивността на архитектите при създаване на документация се увеличава средно с до 30%.
"Generative AI е революционна идея, която може значително да повлияе на продуктивността на различни бизнес области. Нашата цел е да използваме максимално потенциала на тази технология, по-специално в полза на специалистите във всички етапи от цикъла на разработка на софтуер. В SoftServe, започнахме този процес - от обучение на екипи, избор на индивидуални и екипни инструменти, консултации за тяхното използване в проекти, проследяване на резултатите и създаване на специални оферти за клиентите. Убеден съм, че Gen AI ще ни помогне да надминем всички очаквания на клиентите по отношение на увеличаване на продуктивността на софтуерните екипи.“, коментира Дмитро Овчаренко, директор практика на GenAI, SoftServe.
До края на годината компанията планира да мащабира използването на Generative AI до сто клиентски проекта, включващи 1000+ специалисти. В същото време, SoftServe продължава да проучва нови инструменти и формати за взаимодействие с AI, за да увеличи максимално продуктивността на всички екипи.
За SoftServe:
SoftServe е глобална дигитална компания, специализираща в разработка на софтуер и консултантски услуги. SoftServe e сред лидерите на пазара вече повече от 30 години. С над 11 000 служители, в 16 държави и 61 офиса по света, компанията работи с клиенти в Северна Америка, ЕС и Азия. Клиентите на SoftServe включват IBM, Cisco, Panasonic, Cloudera, Henry Schein, Spillman Technologies и други. SoftServe е партньор на Google Cloud Platform, Amazon Web Services, Microsoft Azure, NVIDIA и други големи технологични компании.