28 Юли 2022г.
Според доклад на организацията, от старта на кампанията „Купи и Дари“ през 2016 г., търговската верига е събрала и дарила близо 140 тона храна на обща стойност над 382 000 лв
BILLA България отбелязва 6 години от старта на дългосрочната дарителска акция „Купи и Дари“ за социално уязвими лица, хора с увреждания и тежки здравословни проблеми, многодетни семейства, самотни родители и възрастни в тежко материално състояние, съвместно с Българския червен кръст. Според доклад на организацията за периода от 1 юли 2016 г. до 30 юни 2022 г., търговската верига е събрала и дарила близо 140 тона артикули на обща стойност от 382 975 лв. С тези средства са подпомогнати 42 848 души, 17 319 индивидуални бенефициенти и 25 529 души, настанени в 413 социални институции. Дарителската инициатива подкрепя представители на уязвими групи, възрастни и деца в нужда. Трайни пакетирани хранителни продукти от магазинната мрежа достигат до тях благодарение на дарения от страна на клиентите на търговската верига, допълнени от такива от страна на BILLA, с цел грижа за обезпечаване на най-необходимото.
„Щастливи сме, че за поредна година кампанията „Купи и Дари“ показва стабилни и устойчиви резултати, особено в градовете София, Варна, Бургас, Стара Загора, Пловдив и Пазарджик, с което затвърждаваме позицията си на един от най-отдадените партньори на Българския Червен кръст. Благодарим на нашите клиенти и служители за проявените ангажираност и всеотдайност, без които успехът на инициативата нямаше да бъде възможен. Екипът ни ще продължи да инвестира усилията си за развитието на проекта, за да подсигури лесен достъп до хранителни продукти и материали от първа необходимост за всеки гражданин в страната“, сподели Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.
От старта си през 2016 г. кампанията „Купи и Дари“ не спира да увеличава своя обществен ефект, като за изминалата година организаторите отчитат събрано количество на хранителни продукти от над 23 тона на стойност 68 000 лв. спрямо 18 тона на стойност 40 000 лв. през 2017 г. Съществено увеличение се забелязва и в рамките на първото полугодие за 2022 г, когато инициативата е насочена както към социално слаби лица, така и към украинските бежанци. Даренията само през настоящата година възлизат на повече от 18 тона за над 85 000 лв. От тези количества, 10 тона са насочени към 2 162 граждани на Украйна, пребиваващи в нашата страна.
Във всеки обект на веригата магазинната мрежа на BILLA в цялата страна е разположена брандирана количка за дарение на хранителни продукти. Клиентите на търговската верига могат да подкрепят инициативата, като закупуват и даряват продукти от първа необходимост – брашно, варива, макаронени изделия, захар и захарни изделия, олио, зеленчукови и месни консерви. Компанията поема ангажимент веднъж месечно да добавя 10 кг брашно собствена марка към събраните дарения във всеки свой обект, а Българският Червен кръст разпределя количествата спрямо потребностите на индивидуалните и институционални бенефициенти.
Кампанията „Купи и Дари“, достигнала до близо 43 000 души в нужда, е част от дългосрочната стратегия на BILLA за подкрепа на значими социални инициативи, в центъра на които е грижата за хората и обществото.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 44 града в страната със 145 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.