08 Август 2023г.
Лидерът в ритейла у нас проверява плодовете и зеленчуците „Брей!“ за близо 7000 пестицида всеки месец. Това е част от завишените критерии, които ритейлърът поставя към българските производители, с които работи и чрез тях се гарантира качеството на продукцията, предлагана в магазинната мрежа. Контролът за пестициди е само част от качествения контрол, който компанията осъществява ежедневно при прием на стока в Централния склад и в хипермаркетите си.
Условията към производителите на малини под собствената родна марка „Брей!“ също са еднакво завишени. Производителите могат да третират растенията само и единствено с разрешени продукти, което често налага ръчната обработка на почвата. Това става ясно в новата серия от поредицата на ритейлъра „За качеството“, която се реализира съвместно с журналистът Биляна Гавазова. В него се разкриват подробности, свързани с отглеждането на българските малини, както и интересна информация, свързана с брането и транспортирането на този чувствителен плод. В серията, посветена на малините, експертите по плодове и зеленчуци на ритейлъра дават полезни съвети как се разпознават свежите малини – „Свежата малина трябва да е с наситен цвят, с твърди зрънца, стегнат плод, без петна и без плесени“, съветва Кристина Джандарска, търговец „Плодове и зеленчуци“ в Kaufland.
„Експертите на Kaufland правят чести проверки на място в нашата малинова плантация и така заедно гарантираме сигурността, че предлагаме на клиентите си най-качествен плод“, подчертава Деница Иванова от Ди Бери Груп ЕООД, един от основните производители на горски плодове за лидера в ритейла от 2020 г. Компанията реализира над 50% от произведената оранжерийна продукция в магазините на Kaufland, а благодарение на програма за Договорно изкупуване на селскостопанска продукция, която прилага веригата, производителите получават сигурна реализация на продукцията си.
Всеки един от плодовете и зеленчуците под марката „Брей!“ е с гарантиран български произход и сертификати за качество, включително и международния сертификат GLOBAL G.A.P. В допълнение, производителите покриват изискванията на социално-отговорния сертификат GRASP, а 100% от артикулите се тестват в независими лаборатории.
Рубриката, която носи името „За качеството с Биляна Гавазова“, се излъчва всеки вторник в YouTube канала на Kaufland. Новият епизод, посветен на свежите и сочни малини, можете да гледате тук.
За Kaufland България
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,9 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 500 служители. През 2023 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,9 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.