16 Декември 2021г.
-
6 трилиона евро ще бъдат изгубени от европейския БВП до 2070 поради покачване на водите и температурите, влошено здраве, загуби в земеделието и за туризма
-
Преминаваме от „ерата на корпоративната отговорност“ и даренията към „ерата на устойчивостта“, в която компанията е или част от проблема, или част от решението
-
Необходимо е колективно усилие, а масовите кампании нямат да попаднат в клопката на “green washing”, ако координират екологичните си действия със самата същност на бизнеса си и уникалното си предложение на пазара
Mastercard поема не само ангажимент и отговорност в социалната сфера, но и цели да бъде в челните редици на ESG инициативите през следващите години. На първия по рода си Mastercard Innovation Day в България, компанията постави в светлината на прожектора стратегиите на бизнеса през технологии и иновации да се борим заедно с екологични проблеми.
Само за последните няколко години сме свидетели на зловещи пожари, наводнения, урагани и дори вулкани, които се събуждат. Пандемията не само не сложи на пауза кризите, а проблематириза силно акциите на хората, които се занимават с околната среда на терен. Да подкрепим природата и да правим бизнес, докато правим добро за планетата е по-важно от всякога и е основно корпоративно обещание на Mastercard към света.
Компанията консултира, мотивира и подкрепя мрежата си от финансови партньори в глобален план и в България, за споделени усилия в обща посока и смислени устойчиви инициативи. Mastercard има уникалната позиция да работи с почти всички банки, търговци и технологични платформи по света и заедно с милионите картодържатели да може да окаже реална позитивна промяна.
Mastercard Innovation Day Bulgaria даде сцена на екперти в сферата на иновациите за по-устойчиви продукти и решения в дигиталната икономика. Темите отключиха дискусия върху „нулевите емисии“ на бизнеса, нови дигитални продукти с уникално потребителско преживяване, зелени материали и развойна дейност, бъдещето на брандовете и алармиращото число под финалната линия на финансовите отчети, които ни чакат при влошена обстановка на околната среда, загиване на десетки видове диви животни и замърсяване.
Няколко акцента от всеки участник може да прочетет по-долу, а пълния запис на събитието е тук: Access the Replay - Mastercard Innovation Day Bulgaria 2021 (cvent.com)
Kristina Kloberdanz, Mastercard’s Chief Sustainability Officer, подчерта, че икономическите кризи не са причина ESG действията да спират в трудни времена, а напротив. Mastercard вярва, че да правиш правилното за планетата и хората, означава да правиш и правилното за бизнеса си. Така бе създадена Mastercard Priceless Planet коалицията, отворена за всички партнйори на Mastercard, която вече втора година се бори с обеззалесяването и опазването на 2000 застрашени вида диви животни. Необходимо е колективно усилие, а масовите кампании нямат да попаднат в клопката на “green washing”, ако координират екологичните си действия със самата същност на бизнеса си и уникалното си предложение на пазара.
***
Половин градус по Целзий оказва шокираща разлика - https://www.youtube.com/watch?v=0zOvpSLXG18, откри речта на Peter Barath, Regional Director of Marketing and Partnerships of WWF in Central and Eastern Europe. WWF е глобална екологична организация от учени, но Питър влезе в дълбочината и на бизнес проблема на кризата и финансовите рискове – 6 трилиона ЕВРО ще бъдат изгубени от европейския БВП до 2070 поради покачване на водите и температурите, влошено здраве, загуби в земеделието и за туризма.
***
Бъдещето на маркетинга и базираните на данни действия на брандовете, които вече се структурират около каузи и мисия разгледа Marta Zycinska, Vice President of Marketing and Communications at Mastercard. Живеем е нова ера – младите консуматори от Поколението Z вече изискват от компаниите реални ангажименти и действия – 77% вярват, че световните марки имат по голям потенциал да осъшествят позитивна промяна от правителствата; 84% вярват, че само отговорните компании трябва да реализират печалба, а 75% не биха проявили загриженост, ако брандовете изчезнат – марките са или лесно отхвърляни, или им се търси отговорност. Социалният активизъм е „следващото голямо нещо“ и преминаваме от „ерата на корпоративната отговорност“ и даренията към „ерата на устойчивостта“, в която компанията е или част от проблема, или част от решението. Да мислим какво ще оставим и на децата си – „Сребърното поколение“.
***
Matias Wikstrom, CEO of Doconomy, разказа как Doconomy, един шветски старт-ъп с уникална визия за борба с климатичните проени, взриви света с „карбоновия калкулатор“. Калкулаторът е залегнал и в плащанията с Mastercard, като дава възможност на картодържателите да управляват своя отпечатък върху здравето на планетата. Калкулаторът е част и от платформата на Обединените Нации UN Carbon Offset Platform, където всеки може да допринесе директно за зелени каузи, одобрени за постигане на ангажиментите на Парижката сделка Paris Climate Change Agreement.
***
Gerald Gruber, Chief Commercial Officer of Bunq – малката дигитална банка от Амстердам, която си е поставила за цел да направи планетата ни по-зелено място, а своите клиенти – с нулеви емисии до две години и без усилия. Той сподели как забавлението, играта, обединените усилия в племена правят активизма забавен и част от ежедневния лайфстайл. Бизнесът има нужда да се организира около ESG холистично – като въвлече клиенти, доставчици, служители и всичките си инвестиции.
***
Joe Pitcher, Director of Industry Standards at Mastercard презентира подробно инициативата Mastercard’s Sustainable Cards и новото Mastercard лого, което ще маркира физическите карти, които компанията ще настоява вече да са от рециклирани и рециклируеми материали. Лабораториите на Mastercard и дигитализацията ще трансформират платежните средства завинаги.
*ESG - Environmental, Social, and Governance касае въпросите за екологията, социалните въпроси и устойчивото управление на инвестициите и бизнеса. Инвеститорите все повече използват тези не-финансови фактори в оценката дали даден бизнес носи риск или има потенциал за ръст и профитабилност. През 2016 г. над 190 държави създадоха „Парижката сделка“, официална регулаторна рамка за глобална борба с увеличаващата се с 2 градуса по Целзий температура. Компаниите трябва да се ориентират към алтернативи на производства с голям отпечатък и CO2 емисии. „Парижката сделка“ дава насока за отличаване на компании, които предприемат реални и холистични устойчиви ESG действия. В резултат инвеститорите търсят компании, за които целите на Парижката сделка са приоритет в контекста на борбара с климатичните промени.