11 Юни 2025г.
SoftServe , водещ доставчик на ИТ консултации и дигитални услуги, обяви публикуването на своя годишен Доклад за устойчивост за 2024 г., в който са описани ключови инициативи в пет основни области:
· Принадлежност
· ИТ образование
· овластяване на общностите
· екологична устойчивост
· благотворителна дейност
Докладът също така подчертава как интеграцията с изкуствен интелект и практиките, основани на ценности, се вграждат в ежедневните операции.
„Устойчивостта остава стратегически приоритет за SoftServe“, казва Мария Кучеренко, директор „Корпоративна репутация и социална отговорност“ в SoftServe. „През 2024 г. развихме програмите си, за да отразим реалността, която оформя нашия свят – от възхода на изкуствения интелект до глобалната несигурност. Целта ни е да предложим смислена и навременна подкрепа на нашите хора и общности, като се фокусираме върху благосъстоянието, приобщаващото лидерство и дългосрочната устойчивост. Нашата цел е да останем актуални и отговорни, като гарантираме, че нашите ценности се превръщат в реално въздействие.“
Навигиране на културната промяна в посока на изкуствения интелект
Като част от по-широките си усилия за устойчивост, SoftServe се фокусира върху отговорната интеграция на изкуствения интелект, за да изгради основа, която подкрепя както иновациите, така и хората. Компанията изгражда начин на мислене, при който изкуственият интелект се разглежда като двигател, а не като заплаха.
Служителите изиграха ключова роля в осъществяването на прехода. Те помогнаха за проектирането и тестването на SOFI - вътрешен асистент с изкуствен интелект, който опростява достъпа до корпоративна информация. SOFI, вече достъпен за всички членове на екипа, обработва хиляди заявки, повишавайки производителността в екипите.
Създадени са персонализирани пътеки за обучение за различни нива на умения, тъй като вътрешна общност от Gen AI помогна за използването на AI в цялата компания. Внедряването на AI има за цел да подпомогне членовете на екипа, да облекчи натовареността им и да създаде повече пространство за развитие.
Приоритизиране на благополучието
eNPS резултатът на компанията е с 16 точки над средния за индустрията. Процентът на задържане на служители се е увеличил през 2024 г. до 95,8%.
SoftServe продължи хибридния формат на работа и не наложи задължително връщане в офиса. Служителите избират къде работят – у дома, в офис на SoftServe или на всяко друго място, което най-добре поддържа тяхната продуктивност и благополучие. Този гъвкав подход има силна подкрепа: 85% от служителите съобщават за удовлетвореност, което поставя SoftServe в топ 5% на технологичните компании по този показател. Вътрешни проучвания доказват ефективността на този подход и с високи нива на продуктивност и удовлетвореност на клиентите от 84 NPS.
Натискът нараства, тъй като мениджърите поемат по-обширни роли - от ръководене на проекти до ръководство на екипи и насърчаване на приобщаваща и овластяваща работна среда. За да се справи с това предизвикателство, SoftServe се фокусира върху развитието на лидерските качества и благосъстоянието. Резултатите от вътрешно проучване доведоха до ключови промени: дигитален ресурсен център за мениджъри с бърз достъп до всички необходими ресурси и подобрено адаптиране с практични инструменти. Сега 91% от мениджърите казват, че разполагат с необходимите инструменти .
За всички служители компанията въведе нова платформа за благополучие. Тя обединява ресурси за психично здраве, обезщетения и инструменти за управление на времето.
Инвестиране в образованието
През 2024 г. SoftServe засили стратегическия си фокус върху развитието на таланти в различните региони, където оперира. Компанията си партнира с два допълнителни университета, с което общият им брой е 95, и достигна до над 30 300 студенти. SoftServe организира и стотици събития в световен мащаб - от дни на отворените врати в България до състезание по роботика в Колумбия, за да насърчи ИТ образованието и да разшири възможностите за местните общности.
SoftServe стартира глобална програма за професионално развитие EDUPRO, предназначена да помогне на преподавателите да укрепят меките си умения. Тя подкрепя над 1200 преподаватели в 15 държави.
Междувременно, Академията на SoftServe е обучила 6011 студенти, като много от тях са завършили по няколко курса. Общо 237 завършили са се присъединили към SoftServe през 2024 г.
Непрекъсната подкрепа за Украйна
От началото на пълномащабната война, подкрепата на SoftServe за Украйна е непоколебима. Чрез благотворителния си фонд „Open Eyes“ компанията е доставила 132 напълно оборудвани линейки само през 2024 г., за които медиците отдават заслуга за спасяването на над 60 192 живота .
От февруари 2022 г. насам са отпуснати над 53 милиона долара в подкрепа на Украйна чрез благотворителния фонд, програмата OpenTech и други инициативи.
Вижте пълния Доклад за устойчивост на SoftServe за 2024 г. на този линк.