08 Декември 2020г.
Людмила е част от звено, с фокус върху трансформация на HR и секторен фокус технологии и развлечение (игри и залагания). Преди да се присъеди към компания Деласпорт, е натрупала значителен опит в ролята на специалист човешки ресурси, тиймлидер и старши специалист подбор на таланти във високотехнологични компании. Людмила е възпитаник на Лесотехнически университет 2009-2013г, след което завършва НБУ 2018-2020, а паралелно с магистратурата си, изнасяла лекции (по заместване) на тема „развитие на човешки ресурси във фармацевтичния бранш“ в УНСС през 2019 година.
Предвид опита, който има младата дама, решихме да се допитаме до нея за следните въпроси:
Как мислите, че би изглеждала обява за работа на HR специалист след 4-5 години?
Човешките ресурси са в процес на трансформация по мое мнение и ще се търсят хора, които знаят как да управляват хора, както и свързаните с тях рискове. Ще се търсят специалисти, които могат да боравят с данни, които могат да анализират и които имат някакъв търговски опит зад гърба си, така наречените Sales-насочени хора, тъй като голяма част от HR-a е Sales, например: да провокираш някого да си смени работата и да дойде от конкурентна компания именно във вашата. Човешките ресурси ще са доголяма степен и медиатори. След 5 години ще се търсят основно експерти с широкообхватен международен опит. Експерти, които са работили с таланти от различни сфери и на различни позиции. Бъдещите HR-и трябва да са хора, които се чувстват комфортно, работейки в една несигурна среда.
Смята се, че PR-а и HR-а трябва да се слеят. Подкрепяте ли идеята?
Напълно подкрепят идеята! Аз самата се опитвам да се обогатя и двете направления. Не твърдя, че ще е лесно. Смятам за много полезно, ако един HR експерт има познания и опит в PR-a. Бих искал да видя как това се случва на практика. Темата е интересна предвид факта, че доста HR отдели срещат затруднения при комуникирането на собствената си политика - както пред външна, така и пред вътрешна аудитория. Ако не да се убединят, то поне да задълбочат сътрудничеството си. За пример мога да дам предложението за работа. HR-ът е лицето на организацията пред всеки бъдещ или настоящ служител. PR специалистите са фантастични с помощта си по изграждането на добър работодателски имидж, което е изключително важно, но те не могат изпълнят тази задача самостоятелно. Не можем да кажем на кандидат по време на интервю: „Ние сме ТОП работодател, дали видя ли новото ни страхотно видео в Линктин?“. Това е работа на PR. Но същевременно именно HR сме онези, които се грижат това, което виждате на интервюто при кандидатстване за работа, да отговаря на действителността. А това е не по-малко важно за имиджа на една компания като работодател.
Благодаря, Людмила.
С радост ще проследя дали визията ви ще съвпадне с развитието на бъдещата професия по ЧР.
Успех и до нови срещи!