21 Септември 2023г.
Потребителските нужди са основната движеща сила зад всяко решение, което вземаме. Започвайки от храната, която избираме за закуска, до освежаващата напитка, която да ни събуди рано сутрин, дрехите, които да облечем в точно този конкретен ден, или дори начина, по който организираме ежедневните си задачи и рутина.
Според скорошни проучвания, потребителите, които избират продукти и марки в зависимост от това как те отговарят на техните нужди, представляват водещия дял от 44% от всички потребители1. Ние, хората, обичаме да се предизвикваме - с нови вкусове и различни предпочитания на това. Въпреки това, едно правило винаги остава валидно – стремежът да направим информиран избор, да знаем откъде всъщност идват избраните от нас храни и напитки, както и какво е тяхното съдържание. Тази тенденция е добре позната като “прозрачност на пазара” и е особено важна в контекста на променящата се среда, в която живеем. Без дори да осъзнаваме, изкуственият интелект (ИИ) е част от нашия живот и начина, по който взимаме решения. Засиленият интерес към това, което купуваме, от части се дължи на промяната в тенденциите на потребителските навици, които днес могат да бъдат предвиждани от ИИ.
Вярно е, че ИИ има функцията да анализира поведението ни по по-бърз начин дори и от експерти в тази област. Сътрудничеството между човешката креативност и ИИ не само преобразява нашия живот, но и променя начина, по който възприемаме и разрешаваме проблемите си в работна среда. С помощта на ИИ, компютрите вече имат възможността да изпълняват задачи, които до преди години са били възможни за изпълнение само от хората. Като пример в тази посока, Томас Грош, Директор „Стратегия и развитие“ на HELL ENERGY, споделя как изкуственият интелект е помогнал на компанията да разработи нов продукт и какво следва оттук насетне за различните индустрии, които прилагат иновации, свързани с ИИ.
"Виждаме, че човешката креативност и ИИ могат да постигнат чудеса, а ние имаме намерение да продължим да комбинираме двете, както в разработката на продукти, така и в други области, независимо дали става въпрос за графичен дизайн или финанси. Ако искате да направите паралел с нещо, най-добрият начин, по който можете да сравните процеса, е с появата на компютъра, тъй като ИИ е създава революция в начина, по който можем да изпълняваме работата си по-бързо и ефективно." Той също подчертава, че в "HELL винаги на преден план са били иновациите - харесваме да следваме пътища, по които никой друг не е бил преди нас. Приложението на изкуствения интелект е всеобхватно и отваря необятни възможности, които са напът да бъдат открити".
Поставили сме началото на една дигитална епоха, в която е трудно дори да предвидим поведението си - можем да харесваме нещо днес и да не го харесваме утре. Ние, като потребители, имаме силата да влияем на това, което компаниите и бизнесите произвеждат. Изследване на Segment2 показва, че 49% от хората са направили непланирани покупки, базирани на персонализирани препоръки за продукти, които са открили в интернет или са им били предложени. Напредъкът на новите устройства и бързо развиващата се технологична среда доведоха до т.нар. “липса на персонализация и индивидуалност”, когато пазаруваме. Очакванията на потребителите са високи и се променят, а бизнесите трябва да ги удовлетворят.
Добър пример за компания, която може устойчиво да работи с ИИ в полза на потребителските нужди и желания, е HELL ENERGY - една от най-бързоразвиващите се компании за бързооборотни потребителски стоки, в света, която доказа своя ръст и устойчивост чрез нарастващата и глобална популярност и търсене.
"Огромното количество информация и факти, открити в Интернет и използвани от изкуствения интелект, могат да бъдат обработвани с такава скорост, почти непонятна за хората. ИИ разполага и с обширни познания за енергийните напитки - включително техните съставки, продажби, здравни проучвания, препоръки и обратна връзка от потребителите", обясни Томас Грош.
Очакванията на потребителите са големи, а за да спечелят тяхната лоялност, бизнесите трябва да действат бързо. Необходимостта от гъвкавост и адаптивност никога не е била толкова ясно изразена. Етичните съображения и устойчивостта са станали задължителни елементи при вземането на решения от страна на потребителите. За да предоставят по-добри опции и продукти на клиентите си, бизнесите трябва да ги персонализират спрямо потребителските нужди. Често се случва световни брандове на променят своите продукти и стратегии само за да привлекат вниманието и да задържат спечелената вече лоялност на активните си потребители. Има тенденция, според която марките, които въвеждат иновации, привличат повече вниманието и лоялността на потребителите. Първата в света енергийна напитка, разработена от изкуствен интелект, беше създадена от пазарния лидер HELL ENERGY. Новият продукт е съобразен с нуждите на компанията, като взима под внимание не само очакванията на потребителите, но също така приоритизира и създаването на превъзходен и още по-харесван продукт.
Въпреки всички предизвикателства и постоянно настъпващите промени, потенциалните ползи от използването на ИИ за потребителите и бизнесите е огромно. Компаниите, които пряко работят с ИИ и се адаптират към настъпващите промени, са тези, които със сигурност ще си спечелят конкурентно предимство на пазара.
От друга страна, сме видели само много малка част от потенциала на ИИ, затова с нетърпение можем само да очакваме забележителни иновации и революционни промени в нашето общество.
1 IBM Institute for Business Value | Consumer Study, 2022 - https://www.IBM.com
2 Segment Survey Finds Consumers Will Spend More When Their Shopping Experience is Personalized, but Most Retailers are Missing the Mark - https://www.globenewswire.com