12 Юли 2023г.
За втора поредна година търговската верига инвестира в изграждането на фотоволтаични системи в цялата страна
В рамките на няколко месеца BILLA успешно въведе в експлоатация 17 от общо 20 планирани за годината фотоволтаични системи. Използването на зелена енергия е част от устойчивите планове на компанията, като само за 2023 г. инвестицията на търговската верига за възобновяема енергия е в размер на 2 млн. лева. Изградените през 2023 г. фотоволтаични инсталации са разположени върху обекти на BILLA в градовете София, Перник, Стара Загора, Шумен, Габрово, Плевен, Банско, Бургас, Пазарджик, Пловдив и Сливен. До края на годината компанията планира да завърши още 3 инсталации, като така общият брой на обектите с възобновяема енергия ще достигне 53, а инвестицията за тях ще надхвърли 4 млн. лв.
„Като компания с национален обхват, носим отговорност да даваме положителен пример и вярваме, че единствено чрез постоянство можем да постигнем дългосрочен резултат. Само преди година и половина стартира проектът за фотоволтаичните системи, а вече имаме покритие на 50 от обектите ни в цялата страна. И няма да спрем дотук – нашата цел е да интегрираме принципите на устойчивост във всичко, което правим – от партньорствата с нашите доставчици, през разработка на по-екологични опаковки на собствените ни марки до управлението на енергията и отпадъците.“ – споделя Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.
Общата мощност на инсталираните фотоволтаични системи в обектите на BILLA е над 3800 kWp, което ще позволи генерирането на над 4200 MWh енергия годишно. По изчисления на компанията, на годишна база фотоволтаиците ще произвеждат близо 10% от общото потребление на електроенергия на веригата, като развитието на проекта ще продължава да бъде важна част от цялостната стратегия на BILLA за намаляване на екологичния ѝ отпечатък.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия и Словакия; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин в София. Тя е представена в 46 града в страната с общо 149 търговски обекта, което я прави веригата с най-голям брой магазини в България. Компанията продължава да развива своята мрежа от супермаркети и да предоставя на клиентите си търсените от тях качествени и свежи месо, хляб, плодове и зеленчуци, деликатеси и всичко необходимо за ежедневното пазаруване на добри цени, отговарящи на индивидуалните възможности на всеки клиент.