25 Септември 2023г.
- Повече от 36 милиона пътници са пътували с Flix между януари и юни 2023 г., което представлява увеличение от +53% в сравнение със същия период на миналата годи
- С общи приходи от 860 млн. евро за периода януари-юни 2023 г. Flix постига ръст от 54% в сравнение със същия период на предходната година.
- Компанията успешно продължава своя печеливш международен растеж: разширяване на дейността си във Финландия, Гърция и Чили, както и значително разширяване на услугите си в Бразилия.
Букурещ/Мюнхен, 25 септември 2023 г.– По повод Европейската седмица на мобилността 2023 FlixBus, технологичната компания, предлагаща услуги за устойчива мобилност на достъпни цени, съобщава, че търсенето на автобусни превози по международните маршрути, които обслужва в България, се е увеличило. Данните на FlixBus показват, че все повече хора отдават все по-голямо значение на устойчивостта и избират автобусния транспорт за пътуване на дълги разстояния.
В световен мащаб, от януари до края на юни 2023 г., повече от 36 милиона пътници по света са пътували с FlixBus, FlixTrain, Greyhound и Kamil Koç, което се равнява на увеличение от 53% в сравнение с 2022 г. На местно ниво също има голям потенциал за транспотни услуги, като все повече български пътници избират автобуси за пътуване по международни маршрути.
Пътуването с автобус е една от най-устойчивите алтернативи за пътуване на дълги разстояния. Например въглеродният отпечатък при пътуване с автобус от Букурещ до София е пет пъти по-малък в сравнение с пътуването с личен автомобил.
Транспортната индустрия трябва да намали емисиите. В този процес цифровизацията и иновациите са ключови инструменти за постигане на въглеродна неутралност. В България, както и на всички пазари където присъства Flix, устойчивостта се превръща във все по-важен аспект за пътниците, а колективното пътуване се увеличава. Убедени сме, че автобусът ще има значителна роля в оформянето на бъдещето на мобилността и че все повече хора ще започнат да виждат значението на избора на колективна мобилност, заяви Петър Банков, директор на Flix Sofia Knowledge Hub.
Пътуването с автобус е една от най-устойчивите алтернативи за пътуване на дълги разстояния. Слабото въздействие върху околната среда на пътуванията с автобус на дълги разстояния не е достатъчно известно, главно поради техническите предизвикателства, пред които е изправен един сектор, който все още зависи до голяма степен от дизеловото гориво. Въпреки че все още не са налични решения с нулеви емисии за междуградските автобуси, през годините Flix е работила с различни партньори за пилотиране на различни алтернативни двигатели и горива, които могат да намалят въздействието върху климата. С емисионен фактор от 26 г CO2 на пътникокилометър в Европа , автобусите на FlixBus са достъпна възможност за лесно намаляване на въглеродния отпечатък.
Според наличните данни над 800 000 тона CO2 са били избегнати от клиентите на FlixBus по целия свят, които са избрали неговите услуги за мобилност пред други видове транспорт като личен автомобил и пътуване със самолет.
Повишен интерес към колективната и устойчива мобилност на всички пазари на FlixBus
През първата половина на 2023 г. Flix отбелязва значителен ръст на приходите и броя на пътниците. Данните включват FlixBus и FlixTrain, както и услугите под марката Kamil Koç в Турция и Greyhound в Северна Америка.
Общите приходи на Flix Group възлизат на 860 млн. евро, което отразява 54% увеличение спрямо 557 млн. евро в периода януари-юни 2022 г. Flix отчете и коригиран резултат преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) в размер на 26 млн. евро - увеличение с 85 млн. евро в сравнение с предходната година - и съответен марж от 3%.
"Flix успешно постига устойчив и печеливш растеж", казва Андре Швемлейн, главен изпълнителен директор и съосновател на Flix. "Напредваме във всички сегменти и през първата половина на годината успяхме значително да разширим предлагането си на много пазари. Flix продължава да бъде успешна глобална технология за пътуване."
В Европа Flix превози повече от 24 милиона пътници и отчете 75% увеличение на броя на пътниците в сравнение със същия период на миналата година. Приходите възлизат на 477 млн. евро, което представлява увеличение от 91%. Само през юни към мрежата на Flix бяха свързани повече от 2000 европейски гари. С първите линии до Финландия и Гърция цяла континентална Европа вече е свързана с мрежата на Flix.
В САЩ, Канада и Мексико повече от 5 милиона пътници са използвали услугите на FlixBus и Greyhound, което се равнява на 33% увеличение в сравнение със същия период през първата половина на 2022 г.
Повече от 6,8 милиона пътници са пътували с дъщерното дружество Flix Kamil Koç - с 14% повече в сравнение с първата половина на 2022 г. - и са създали приходи от 88 милиона евро, което съответства на увеличение от 34%. В мрежата на автобусите за дълги разстояния в Турция са включени повече от 300 спирки.
Освен това Flix значително разшири предлагането и мрежата си в Бразилия: общо 35 нови града в седем федерални щата бяха включени в мрежата, включително Салвадор и Форталеза. В резултат на това FlixBus вече оперира и в североизточната част на Бразилия. FlixBus ще стартира в Чили през 2023 г., а през следващата година се планира да стартира и в Индия.
Понастоящем услугата Flix се предлага в 41 държави по света, а първите зелени автобуси за дълги разстояния ще бъдат пуснати в Чили преди края на 2023 г.
Flix продължава да въвежда иновации в сектора на мобилността: дългосрочно партньорство със Scania
Като първа цел двете компании имат за цел да оборудват до 50 автобуса на LNG (втечнен газ) на партньорите на Flix bus в своя автопарк. Използваните технологии, разработени и произвеждани от Scania, са разработени така, че да позволяват взаимозаменяемо използване на LNG и Bio-LNG (LBG), за да се улесни преходът към най-устойчивото газово решение. Като първа цел двете компании имат за цел да оборудват с LNG (втечнен газ) до 50 автобуса на партньорите на Flix bus в своя автопарк. Използваните технологии, разработени и произведени от Scania, са разработени така, че да позволяват взаимозаменяемото използване на LNG и Bio-LNG (LBG), за да се улесни преходът към най-устойчивото газово решение.
В началната фаза на проекта автобусите ще се движат с различни смеси от биогорива и изкопаеми горива. Целта на проекта е постепенно да се увеличи делът на био-ЖП (LBG) от органични отпадъци в тези смеси, докато автобусите се движат изцяло с био-ЖП, което ще доведе до очаквано намаляване на емисиите на CO2 средно с около 80 %. Тази цел попада в рамките на дългосрочната цел на Flix за въглеродна неутралност.
Очаква се оборудването на автобусите да приключи до края на 2025 г. Irizar, световният производител на градски и туристически автобуси, интегрира системата Irizar i6s Efficient с шасито на Scania.
За Flix
Flix е пионер в транспортния сектор, като предлага благоприятни за климата алтернативи за удобно и достъпно пътуване чрез марките FlixBus и FlixTrain. Благодарение на уникалния бизнес модел и иновативната технология Flix бързо създаде най-голямата автобусна мрежа за дълги разстояния в Европа и бързо премина към глобална експанзия, включваща Съединените щати, Канада и Бразилия. Като новатор в областта на устойчивото движение Flix експлоатира първите зелени влакове на дълги разстояния през 2018 г., инициира пилотен проект за изцяло електрически автобуси на дълги разстояния през 2018 г. и пусна първите в ЕС автобуси на дълги разстояния, задвижвани с биогаз, през 2021 г.
Докато Flix се занимава с разработването на технологии, планирането на мрежата, контрола на операциите, маркетинга и продажбите, управлението на качеството и непрекъснатото разширяване на продуктите, доверени партньори на Flix поддържат ежедневните операции по маршрутите. Уникалната комбинация от технологичен стартъп, платформа за електронна търговия и класическа транспортна компания позиционира Flix като лидер срещу големите международни корпорации, променяйки трайно глобалния пейзаж на мобилността.
За повече информация посетете: www.corporate.flixbus.com