15 Юли 2024г.
Години наред проектите, подкрепяни от фондация Lavazza, са предназначени да подобрят производствения добив и качеството на кафето, като същевременно насърчават приобщаващото предприемачество и насърчават просперитета на общностите на производителите на кафе. От създаването си през 2004 г. Фондацията е подкрепила над 50 проекта по целия свят и в момента подкрепя и финансира 30 проекта в 17 държави на 3 континента.
Сред основните цели на проектите на Фондацията, която тази година празнува своята 20-та годишнина, е и специфичният ангажимент да се подобри работата на младите хора чрез обучителни програми, които ги насърчават да не изоставят земите за отглеждане на кафе, а вместо това да станат кафе предприемачи.
Овластяване на по-младите поколения чрез кафе: това е един от ключовите стълбове на работата на Фондацията и е основен фокус на програмата за обучение A Cup of Learning. Стартирала в Индия през 2017 г. със Save the Children, тази ценна програма за обучение след това е разширена в още 19 държави (Италия, Доминиканската република, Гватемала, Индия, Албания, Хаити, Бразилия, Куба, Перу, Кот д'Ивоар, Хондурас, Еквадор, Уганда, САЩ, Австралия, Франция, Германия, Холандия и Обединеното кралство), за да достигне до над 600 бенефициенти, кано все още се провежда всяка година по целия свят. Разпространявайки културата на кафето, като предлага възможност за превръщане на страстта в професия, програмата е предназначена за млади хора, търсещи възможности за работа в света на кафето, особено тези от най-уязвимите групи в обществото.
Като част от програмата за обучение, професионалистите от Lavazza Group предоставят ноу-хау за две различни учебни пътеки: една за зелено кафе, с фокус върху сензорния анализ, техники за обработка, историята на зърната, създаване на смеси, дегустация на кафе и оценка на продуктите според към техния произход; и втора с името „Essere Barista“ (да бъдеш бариста), насочена към света на кафето еспресо с най-добрите инструменти за учене да бъдеш бариста, от техниките на смилане до работата с машини за еспресо (от пресоването до различните методи за извличане). Има теоретична част и много практическа част за научаване как обучените да се отнасят към чашата като към празно платно, върху което да създават изкуство с кафе, като използват неговите аромати, за да украсят повърхността.
Непрекъснатият ангажимент на фондация Lavazza към общностите и младите хора е признат от UNHCR, Агенцията на ООН за бежанците, която награди програмата за обучение A Cup of Learning с „Добре дошли. Работа за интеграция на бежанци“ в Италия през 2023 г. Сертификатът се присъжда на компании, които са се отличили чрез насърчаване на намирането на работа на лица, ползващи се с международна закрила, и за насърчаване на приобщаващо общество.
Друг значим проект на фондация Lavazza, включващ млади хора в общности на производители, е Ujana Coffee one в Уганда със Sawa World. Проектът за кафе Ujana е насочен към младежи и млади жени от Уганда, живеещи както в райони за производство на кафе, така и в градски райони в уязвим контекст. Целта му е да диверсифицира и увеличи доходите им, като им даде възможност да развиват микропредприятия около кафето.
Момчетата и момичетата, обхванати от проекта, получават хибридно обучение – присъствено и онлайн – което им позволява бързо да стартират бизнес с прости решения. Чрез много иновативен и ефективен подход доходите им се увеличават, а младите хора се мотивират да останат в селскостопанския сектор в средносрочен и дългосрочен план.
Идентифицирани са 18 предприемачески дейности, вариращи от производството на биовъглен (въглен, който подпомага плодородието на почвата) до производството на органични пестициди и създаването на захранвани със слънчева енергия сушилни за кафе, от производството и продажбата на кафе сладкиши, плодови сокове или други занаятчийски продукти, до създаването на малки павилиони за кафе.
От стартирането си проектът Ujana Coffee е обучил присъствено 756 млади хора, създадени са 343 микропредприятия, което води до средно увеличение на месечните доходи от 25%. 79% от младите фермери, участващи в проекта, споделят, че благодарение на новите приходи от малкия си бизнес сега се чувстват по-мотивирани да продължат да работят в отглеждането на кафе.
Lavazza знае отлично, че кафето е повече от просто чаша кафе, точно както A Cup of Learning и многобройните проекти на Lavazza Foundation, включващи млади хора в общности на производители, не са просто програми за обучение, а по-скоро възможности за процъфтяване.
Повече за програмата A Cup of Learning Training Program и Ujana Coffee Project са достъпни на следните линкове:
https://www.lavazzagroup.com/en/our-stories/projects/sustainability/a-cup-of-learning.html
https://fondazionelavazza.com/en/projects/uganda/
За Lavazza Group
Lavazza, основана в Торино през 1895 г., е собственост на семейство Lavazza от четири поколения. Днес Групата е един от водещите играчи на глобалната кафе сцена с оборот над 3 милиарда евро и портфолио от топ марки, които водят на своите пазари, като Lavazza, Carte Noire, Merrild и Kicking Horse. Тя е активна във всички бизнес сектори и оперира на 140 пазара, с 8 производствени предприятия в 5 държави и около 5 500 сътрудници по цял свят. Глобалното присъствие на Групата е резултат от над 125 години растеж и повече от 30 милиарда чаши кафе Lavazza, произвеждани всяка година, които са свидетелство за забележителна история на успеха, с цел да продължи да предлага възможно най-доброто кафе във всички форми, като се фокусира върху всеки аспект от веригата за доставки, от избора на суровината до продукта в чашата. Lavazza Group прави революция в културата на кафето, като инвестира непрекъснато в научноизследователска и развойна дейност: от интуицията, белязала най-ранния успех на компанията - сместа кафе, до разработването на иновативни решения за опаковане; от първото еспресо, отпито в космоса, до десетките индустриални патенти. Способността за изпреварване на времето се отразява и във фокуса върху устойчивостта - икономическа, социална и екологична - която винаги е била еталон за насочване на корпоративните стратегии. „Събуждане на по-добър свят всяка сутрин“ е корпоративната цел на Lavazza Group с цел създаване на устойчива стойност за акционерите, сътрудниците, потребителите и общностите, в които работи, съчетавайки конкурентоспособност със социална и екологична отговорност.