16 Септември 2021г.
Pernod Ricard стартира нова глобална дигитална кампания с фокус върху вредата от прекормерната употреба на алкохол. Тя е част от инициативата Responsible Party и е под наслов „Пий повече.. вода“ (Drink More .. Water).
С постепенното възвръщане към обичайния социален живот, инициативата Responsible Party, която цели да предотврати злоупотребата с алкохол сред младите, остава силно фокусирана върху каузата си. С тази идея се роди смелата дигитална кампания „Пий повече... вода“, дело на награждаваната агенция Buzzman. Тя е базирана на основните принципи на Responsible Party – да убеди младите, че няма нищо забавно в прекомерната употреба на алкохол и да ги мотивира да направят правилния за себе си избор. Водата винаги е имала ключова роля в програмата, тъй като е считана за един от начините да се намали злоупотребата с алкохол. Пиенето на вода при консумация на алкохол подпомага разграждането му в кръвта, улеснявайки така синтезирането му от черния дроб. Водата помага и за намаляването на шансовете за мигрена и махмурлук на следващия ден.
Кампанията има за цел да достигне до т.нар. пококение Z чрез просто, въздействащо и универсално послание – „Пий повече вода“. Показвайки неприятното „лице“ на злоупотребата с алкохол и вредните последици, инициативата се базира на серия от снимки и видеа за това какво може да се случи, ако младите не подхождат отговорно към консумацията на алкохол. Кампанията вече стартира на редица пазари, сред които Великобритания, Германия, Мексико, Колумбия, Венецуела, Доминиканската Република, Гърция, Кения, Белгия и Нидерландия, а вече е факт и у нас.
Първата дигитална инициатива, част от Responsible Party, официално стартира през април 2020 г. в контекста на световната пандемия и под наслов „Споделяме добрите емоции“ (“Sharing Good Vibes“). Целта на кампанията бе да продължи да увеличава информираността за важната тема за вредите от прекормената употреба на алкохол, дори и в по-трудни времена. За 6 месеца чрез нея бяха достигнати 6 милиона души в 30 страни.
Промотирайки идеята, че партита ще са още по-хубави, ако им се наслаждаваме отговорно, Responsible Party е нерекламна и небрандирана програма, която е изключително успешна и от създаването си е достигнала до над 450 000 студенти в 33 държави. Научната и независима оценка на нейната ефективност говори сама по себе си – 88% от анкетираните я считат за полезна, 61,4% споделят, че ги е накарала да променят навиците си, свързани с употреба на алкохол, а 74,5% – че популяризирането на водата и посланията за отговорна консумация са полезни.
Pernod Ricard се ангажира да достигне 1 милион млади хора чрез програмата до 2030 г. Компанията има дългогодишен и дългосрочен ангажимент да насърчава отговорната консумация на алкохол, а с тази кампания демонстрира и че винаги надгражда постигнатото, стремейки се всеки път да прави крачка напред.
За Pernod Ricard
Pernod Ricard е световният No2 на пазара на вина и спиртни напитки с консолидирани продажби в размер на 8.448 млн. евро за финансовата година 2020. Създадена през 1975 г. от сливането на компаниите Ricard и Pernod, Групата има стабилен ръст, базиран на органичен растеж и придобивания: Seagram (2001), Allied Domecq (2005) и Vin&Spirit (2008). Pernod Ricard притежава впечатляващо портфолио от 16 от най-престижните алкохолни брандове в света: Absolut Vodka, пастис Ricard, Jameson Irish Whiskey, скочовете Ballantine’s, Chivas Regal, Royal Salute и The Glenlivet, Beefeater джин, ром Havana Club, коняк Martell, ликьор Mallibu, марките шампанско Mumm и Perrier-Jouët, както и вината Jacob’s Creek, Brancott Estate, Campo Viejo и Kenwood wines. Марките на Pernod Ricard се дистрибутират на 160+ пазари, а за компанията работят 18 500 души.
Преди две десетилетия към голямото глобално семейство на Pernod Ricard се присъединява и Pernod Ricard България. Българският клон бързо успява да се утвърди като водеща компания в сектора с голямото си портфолио от вина и спиртни напитки от най-висок клас.