В myPR.bg над 900 PR и рекламни агенции публикуваха над 10 000 прес съобщения. Какво предлага myPR.bg?

затвори

Първата фаза на проекта за борба с „фалшивите новини“ „Hack the Fake News” завърши с технологични решения с добър потенциал

23 Май 2017г.

  • Pin It

16 май, София – Осем отбора взеха участие в първата фаза на инициативата „Hack the fake news”, чиято цел е откриване на решения за борба с „фалшивите новини“ с помощта на последните технологии в областта на анализа на текстови данни - изкуствен интелект и машинно самообучение. Четири от екипите представиха най-точни модели, които се отличаваха с най-добра практическа приложимост и иновативност на разработката. Инициативата продължава с публичен workshop и дискусия в широк кръг от експерти.
По време на 48-часовия хакатон участниците трябваше да създадат алгоритъм, който оценява вероятността дадена онлайн публикация да е фалшива (невярна или манипулативна) и/или да представлява т.нар. “clickbait” (пикантна информация с подвеждащо заглавие). Отборите разполагаха с близо 3000 статии, ръчно оценени от студенти по „Връзки с обществеността“ от Нов Български Университет и други експерти. От участниците се изискваше представените решения да могат да се прилагат върху десетки милиони публикации на ден и да могат да се използват за създаването на безплатна обществено-полезна услуга или онлайн инструмент, който да е достъпен за крайните потребители.
Някои от основните предизвикателства, с които експертите се сблъскаха произтичаха от особеностите на явлението „фалшиви новини“ – че лексиката, използвана в тях, се променя във времето, според политическата ситуация и целевата група, както и от нуждата да се открият други критерии, които „издават“ една фалшива новина. Много тях бяха свързани със стила на текста - брой уникални думи в заглавието и текста, брой главни букви, използване на определени символи, близост между заглавие и текст.
За разрешаването на проблема отборите приложиха последните технологии в обработката на данните, като конволюционни невронни мрежи и word2vec (представяне на думи чрез вектори).
Резултатите бяха оценени от жури по няколко основни критерии – точност на алгоритъма, презентация и визуализация на резултатите, приложимост и достъпност на модела, иновативност и оригиналност на разработката. Четири отбора събраха много


близък брой точки и в резултат си разделиха първо и второ място. Отбор „HyperScience” (Серги Сергиев, Кристиян Ташков, Петко Николов) и отбор “Red” (Лъчезар Божков, Пепа Генчева, Георги Караджов, Емил Иванов) оглавиха класацията със съответно 88,19 т. и 88,18 т. от максимално възможни 100 т. Отбор „Leanplum” (Владимир Маринов, Васил Люнчев и Никола Таушанов) и отбор „VMЖивко“ (Антони Иванов, Ангел Дамянов, Александър Колев, Живко Ганев) завършиха втори със съответно 87,87 т. и 85,51 т. В журито взеха участие експерти от съорганизаторите Data Science Society, българска доброволческа общност от експерти в анализа на данни и Sensika, технологична платформа за проследяване и обработка на публикации онлайн и в социалните мрежи.
Генерален спонсор на проекта е HyperScience – компания за технологии в сферата на изкуствения интелект, специализирана в автоматизацията на обемни офис задачи, която повишава ефективността и ефикасността на всекидневните бизнес операции. Инициативата е подкрепена и от компанията - лидер на пазара на телекомуникациите, Mtel.
По време на хакатона участниците ще разполагат с вкусна и разнообразна храна, предоставена от BGmenu като част от инициативата "Да хапнем заедно". Кампанията е вдъхновена от желанието на BGmenu да насърчи потребителите си да се хранят заедно по-често.
Партньори на проекта са Българска дружество за връзки с обществеността (БДВО) и Нов Български Университет (НБУ).
Специален партньор на проекта е Международната ПР асоциация (IPRA).
Медийни партньори са Българска Телеграфска Агенция, Dev.bg, Kaldata.com, B2b Magazine, HiComm, Actualno.com, Mediapool.bg, Terminal3.bg

Още новини от Други

RSS виж всички

ИАОС отчита изпълнението на проекта за надграждане на геоинформационната система по управление на водите

ИАОС отчита изпълнението на проекта за надграждане на геоинформационната система по управление на водите

Изпълнителна агенция по околна среда (ИАОС) ще отчете резултатите от изпълнението на проекта за надграждане на геоинформационната система за управление на водите и докладване.

Международно антидопинг обучение за младежи в Италия

E.D.G.E. - European Anti-Doping Generation (Европейска анти-допинг генерация) е 12 месечно партньорство, което включва 5 партньори от 4 различни държави (Италия, Латвия, Австрия и България) и има за цел да насърчава анти-допинг културата сред младите спортисти и треньори. 

Ако други предприемачи последват примера на д-р Невен Енчев, няма да има нито един гладен

Ако други предприемачи последват примера на д-р Невен Енчев, няма да има нито един гладен

Цвятко Сиромашки в кампания „Топъл обяд: Ако други предприемачи последват примера на д-р Невен Енчев, няма да има нито един гладен

Discovery Networks обяви партньорство с The Sales House в България

Discovery Networks обяви партньорство с The Sales House в България

София, 17 ноември 2017 – Discovery Networks Централна и Източна Европа, Близък Изток и Африка (CEEMEA), подразделение на Discovery Communications, глобален лидер в сферата на забавленията, обяви началото на сътрудничество в продажбите на реклами с The Sales House в България.

Близо 200 ученици се включат в международен конгрес по биомедицина

Близо 200 талантливи гимназисти ще се срещнат с науката по време на втория International Biomedical Congress Sofia и ще участват активно в практически уъркшопи. Мечтата на младежите да следват медицина може да започне да се превръща в реалност още преди да са завършили гимназия. Събитието ще се започва днес и ще продължи до 19 ноември в Sofia Tech Park.

Абонамент за RSS новини