22 Август 2023г.
Вече 10 години веригата развива своята програма за български плодове и зеленчуци „BILLA Градини“
Над 95% от доматите и чери доматите това лято в обектите на BILLA са произведени в България. Този висок дял става възможен, благодарение на програмата „BILLA Градини“, която компанията стартира през 2014 г. с цел, от една страна, да помогне на родните фермери да реализират своята продукция, а от друга, да гарантира на клиентите изобилие от вкусни, качествени и свежи плодове и зеленчуци, произведена на родна земя. През пика на летния сезон в по-големите магазини BILLA се предлагат до 14 различни сорта домати и чери домати, отгледани в България, като най-търсен от потребителите е градинският розов домат.
„Откакто стартирахме програмата „BILLA Градини“, установихме трайно партньорство с повече от 40 български фермери в над 180 оранжерии и градини, като близо 20 от тях отглеждат различни сортове домати. Подкрепата на българските фермери и родното производство е наш дългогодишен ангажимент, ето защо правим повече от това да изкупуваме продукцията им – ние се грижим те да развият пълния си потенциал. Затова планираме заедно с тях годишното си потребление, помагаме им да израснат като компании и ги напътстваме как да бъдат по-конкурентоспособни на пазара. В BILLA държим на това вкусните и качествени българските плодове и зеленчуци да достигат директно от плодородните градини до домовете на нашите потребители.“ коментира Асен Каранедев, ръководител на отдел „Стратегическо развитие на категориите“ в BILLA България.
Целта на програмата „BILLA Градини“ е да предостави на клиентите достъп до винаги свежи и вкусни плодове и зеленчуци, произведени от български фермери, които наред с вкусовите си качества, се отличават и с липсата на остатъчни нива на пестициди. Програмата за намаляване на пестициди на BILLA гарантира, че продуктите, които достигат до клиента, са със значително намалени количества или дори без остатъчни количества пестициди. По-малките количества остатъчни пестициди означават не само по-здравословна храна, но и защита на околната среда и по-добри условия на труд за производителите на плодове и зеленчуци.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин в София. Тя е представена в 47 града в страната с общо 149 магазина и продължава да разраства своята мрежа от супермаркети. Компанията е един от най-големите работодатели в страната с екип от над 5200 служители. BILLA България успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с повече от 40 български фермери, доставящи богато разнообразие от сезонни плодове и зеленчуци от над 180 зеленчукови градини, оранжерии и лозя в цяла България.