28 Октомври 2021г.
- Давайки гласност на жените, инициативата #HereToBeHeard вдъхнови 10 319 жени в 88 страни да отправят призив за системна промяна;
- Новият доклад предоставя практически препоръки за премахване на бариерите, които ограничават жените да разгърнат пълния си потенциал;
- Докладът е разработен от организация BSR в партньорство с водещите експертни групи за насърчаване на половото равенство The Unstereotype Alliance към „ООН жени“, международната хуманитарна агенция CARE и Институтът Geena Davis за пола в медиите. Проучването включва и анализи на инициативата Oxford Future of Marketing Initiative (FOMI) в бизнес училището Saïd Business School на Оксфордския университет;
- Mars споделя, че инициативата #HereToBeHeard е „мощен инструмент за промяна“ и призовава всеки бизнес да предприеме действия.
28 октомври 2021 г., София – Mars, Incorporated официално публикува резултатите от инициативата #HereToBeHeard – глобално проучване, което дава възможност на жените гласът им да бъде чут без значение от тяхната раса, възраст, сексуална ориентация, религия и здравословно състояние. Така Mars цели да допринесе за една по-приобщаваща и толерантна бизнес среда и да създаде свят, в който дамите процъфтяват. Стартирала във време, когато COVID-19 кризата върна със 136 години* назад постигнатото по отношение на половото равенство, кампанията има за цел да насърчи постигането му.
В рамките на едва три месеца 10 319 жени от 88 държави взеха участие в инициативата като трябваше да отговорят на въпроса „Какво трябва да се промени, за да може повече жени да достигнат пълния си потенциал?“. От кратки, но въздействащи гледни точки до лични истории, всички участнички призоваха за системна промяна – от страна на работодатели, правителства, общности и мъже, които трябва да премахнат бариерите, с които жените се сблъскват. Резултатът е вдъхновяващ доклад, който предизвиква обществото да работи по-усърдно върху постигането на полово равенство. Изследването е част от програмата на Mars – Full Potential, за насърчаване на действията по отношение на равенството между половете.
Ваня Вагич, мениджър „Корпоративни въпроси“ за региона UBBAI в Mars, коментира: „Кампанията #HereToBeHeard вече оказва влияние върху начина, по който използваме нашия мащаб и влияние като представители на глобалния бизнес, за да помогнем за създаването на трайна положителна промяна за всички жени. В Mars се ангажираме да изпълним своята роля в този процес, за да създадем по-справедлива и приобщаваща среда. Използваме новите данни и експертни препоръки, за да задвижим правилно следващите стъпки по пътя към промяната, да оформяме приоритетите си и да насочваме инвестициите си в правилна посока. Посланието е очевидно – от всички нас зависи да вървим напред и да помагаме на всички тези 10 000 гласа да разгърнат пълния си потенциал.“
Mars работи с екип учени от инициативата Oxford Future of Marketing Initiative (FOMI) в бизнес училището Saïd Business School на Оксфордския университет, съвместно с външни анализатори, за да проучи и анализира отговорите на анкетираните жени. Чрез комбинация от машинно обучение и мрежов анализ, екипът на Оксфорд идентифицира 28 теми, които бяха качествено групирани в осем най-често споменавани от жените теми:
1. Край на системната дискриминация и вредните полови стереотипи (80%);
2. Равни кариерни възможности (79%);
3. Повече права при вземането на решения (65%);
4. Подкрепа в ролята на родители (30%);
5. Баланс по отношение на работа/личен живот (26%);
6. Разбиране на важността от полово равенство (24%);
7. Добро психическо и физическо здраве (19%);
8. Край на тормоза и насилието на полова основа (15%).
Цели 71% от жените подчертават, че мъжете играят критична роля – или като съюзници при вземането на решения, или като предизвикателства пред напредъка.
Какво могат да направят бизнесите и останалите
В световен мащаб, пандемията разклати ролята на жените в работната им среда, което коства загуба на общо 64 милиона работни места и 800 млрд. долара приходи – общият БВП на 98 държави**. Тази масова загуба на таланти и потенциал представлява както трагична загуба, така и неоспорима социална отговорност за бизнеса да ръководи възстановяването, като създава повече възможности за всички жени да процъфтяват.
Въз основа на ключови резултати от #HeretoBeHeard, BSR в партньорство с експерти по пола от The Unstereotype Alliance към „ООН жени“, международната хуманитарна агенция CARE и Институтът Geena Davis за пола в медиите, докладът предоставя осем практически препоръки, които да подпомогнат премахването на бариерите, пред които са изправени жените, за да развият пълния си потенциал.
„Бизнесът често се адаптира, за да предложи решения, но има нещо радикално в това да зададеш отворен въпрос, да отделиш време да изслушаш и след това да действаш съвместно с жените, а не само от тяхно име“, коментира Предраг Милинчич, директор на Mars за Балканите.
Препоръките, включени в доклада #HereToBeHeard, са уместни и полезни за всяка компания, която е ангажирана с насърчаването на половото равенство – но те са само отправна точка. Промяната в крайна сметка изисква продължителна ангажираност. Като целенасочено дават на жените роля при вземането на решения, те могат да помогнат за създаването на програмите и политиките, необходими за справяне с бариерите, пред които са изправени жените от всякакъв произход.“
Mars ще използва направените заключения от кампанията #HereToBeHeard, която включва над 1 200 гласа от сътрудници на компанията, за разработване и прилагане на нови политики и действия в платформата на компанията Full Potential за равенство между половете, която стартира през 2020 г. Оттогава насам, Mars предприема поредица от действия за предоставяне на нови възможности на жените на работните им места. Бизнесът потвърди равенство в заплащането на половете в своята световна мрежа от 133 000 сътрудници, половината от които са жени. Сред останалите поставени цели на компанията са достигане до 100% баланс между половете в ключовите лидерски екипи***. През първата си година бизнесът постигна забележителен напредък, увеличавайки съотношението от 43% на 50% към днешна дата.
Виктория Марс, член на Борда на Mars и посланик в програмата Full Potential, коментира: „Успяхме да чуем гласа на жени от цял свят, които споделиха своите истории, идеи, амбиции и разочарования. Това е напълно обикновен въпрос, но отговорите са дълбоки, проницателни, предизвикателни и вълнуващи. Бизнесът трябва да изиграе своята роля, за да промени ситуацията. Mars остава дълбоко отдадена на тази работа и ще продължим да насърчаваме бизнеса, правителствата и повече партньори от гражданското общество да засилят действията си и да инвестират там, където има най-голямо значение. Нека техните 10 000 гласа бъдат мощен инструмент за промяна.“
За да помогнете за напредъка на половото равенство, научете повече на: www.mars.com/heretobeheard
Заедно можем да гарантираме, че повече жени ще разгърнат пълния си потенциал.
*https://www.weforum.org/agenda/2021/04/136-years-is-the-estimated-journey-time-to-gender-equality/
**https://www.oxfam.org/en/press-releases/covid-19-cost-women-globally-over-800-billion-lost-income-one-year
***Gender Balanced is defined as 40 – 60% of any one gender, in Leadership Teams with 5+ Associates
ЗА #HERETOBEHEARD
#HereToBeHeard е глобална кампания на Mars, Incorporated, която цели да предизвика промяна по отношение на половото неравенство, подкрепяйки петата цел от Целите за устойчиво развитие на OOН. Инициативата е част от платформата на Mars – Full Potential, която засилва ролята на жените и преодолява различията по отношение на възможностите за различните полове в рамките на самата компания, в общностите, от които се доставят суровините, и в рекламите на Mars. За повече информация за Full Potential и #HereToBeHeard посетете beheard.mars.com и mars.com.
ЗА MARS, INCORPORATED
Повече от век Mars, Incorporated е водена от вярването, че светът, който искаме утре, започва с това как правим бизнес днес. Тази идея е в центъра на това кои сме били винаги като глобален семеен бизнес. Днес Mars се променя и въвежда иновации по начин, който утвърждава ангажимента ѝ да има позитивно въздействие.
Компанията разполага с разнообразно и непрекъснато разширяващо се портфолио от шоколадови и захарни изделия, храни и продукти и услуги за грижа за животните. В Mars работят 133 000 отдадени сътрудници, които се движат в една и съща посока: само напред. Годишните продажби на компанията възлизат на 40 милиарда долара. Mars произвежда някои от най-обичаните марки в света DOVE®, EXTRA®, M&M’s®, MILKY WAY®, SNICKERS®, TWIX®, ORBIT®, PEDIGREE®, ROYAL CANIN®, SKITTLES®, BEN’S ORIGINAL™, WHISKAS®, COCOAVIA®, 5™. Компанията се грижи за половината от домашните любимци в света чрез здравните си услуги AniCura, Banfield Pet Hospitals™, BluePearl®, Linnaeus, Pet Partners™ и VCA™.
Знаем, че можем да бъдем наистина успешни само ако партньорите ни и общностите, в които оперираме, също просперират. Петте принципа на Mars – качество, отговорност, взаимност, ефективност и свобода – вдъхновяват нашите сътрудници да предприемат действия всеки ден, така че да създават свят, в който планетата, хората и домашните любимци процъфтяват.