05 Ноември 2021г.
Акцията по почистване обхвана 20-километрова отсечка по поречието на реката
5 ноември 2021, София. 200 чувала отпадъци, надхвърлящи един тон събраха местни доброволци и представители на сдружение „Балканка“ в акция по почистване на 20-километрова отческа по поречието на р. Треклянска. Участъкът обхваща райони в общините Земен и Трекляно и 7 населени места в тях - селата Пещера, Враня стена, Калотинци, Раянци, Габрешевци, Трекляно и Средорек.
Акцията е втори етап на тазгодишното издание на инициативата „Дай шанс на Балканката“. В началото на миналия месец с 10 000 малки пъстърви бе зарибен 10-километров участък на река, приток на Искър. Проектът е насочен към опазването биоразнообразието в България и конкретно на един от най-застрашените от изчезване видове – балканската пъстърва.
Над 90% от събрания боклук са пластмасови и текстилни отпадъци. По този начин акцията предотврати попадането им в реката и опазването на балканските пъстърви, които са силно уязвими в замърсени и бедни на кислород води.
Само за 8 години Лидл България допринесе за зарибяването с над 390 000 балканските пъстърви в над 30 български реки. По този начин компанията подкрепи опазването на популацията на един от най-застрашените и изчезващи видове в речните басейни у нас.
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 108 магазина в 50 града и над 3300 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.