В myPR.bg над 900 PR и рекламни агенции публикуваха над 10 000 прес съобщения. Какво предлага myPR.bg?

затвори

Как ефективно могат да бъдат прилагани глобалните цели за устойчиво развитие?

05 Май 2017г.

  • Pin It

България има нужда от системен и по-ефективен подход за изпълнение на целите за устойчиво развитие. Около този извод се обединиха участниците в кръгла маса, организирана от природозащитната организация WWF.


Събитието се проведе в края на март и събра на едно място организации, работещи за развитие в различни области на обществения живот. Присъстващите организации подкрепиха съвместен призив, който бе публикуван в сряда.

В България и в още 11 държави от ЕС, WWF насочва вниманието към това как с избора на устойчиво произведени риба и морски продукти, европейските потребители биха могли да окажат влияние върху поминъка на хората, зависещи от риболова в развиващите се страни. Този въпрос показва връзката между различните цели за развитие – как опазвайки природата, се грижим за хората, които зависят от ресурсите ѝ, както и за хранителната сигурност на човечеството като цяло.

Всяка от присъстващите организации сподели своя опит, като се постигна консенсус, че е необходимо да се дава по-широка гласност на добрите примери, които да служат за вдъхновение.
Такава история сподели Деница Петрова от Грийнпийс България. Неотдавна към организацията се е обърнала майка от Варна, която била впечатлена от количеството пластмасови отпадъци, оставащи след всекидневното използването на чаши за еднократна употреба в детската градина на детето ѝ. Благодарение на упоритостта си, майката успяла да убеди останалите родители и ръководството на детската градина, да заменят пластмасовите чаши с метални канчета за всяко дете. Добър пример, който дава възможност гражданите да участват в опазването на околната среда, е мобилното приложение BlackSeaWatch, посочи Димитър Попов от Зелени Балкани. То не само обучава потребителите по забавен начин, но и им позволява да допринасят за събирането на данни за живота в Черно море. Подобно овластяване на гражданите позволява и Рибен буквар 2.0 - потребителският наръчник за избор на морска храна на WWF България.
Ангажимент за публичност на добри практики пое Магдалена Малеева, представител на „Горичка". Специално внимание бе отделено на отношенията с бизнеса и с институциите. Представителите на WWF посочиха, че целите за развитие могат да донесат ползи на бизнеса и е добре въпросът да бъде поставен и по този начин. Според проучване по темата на PWC, най-важните цели за бизнеса са Насърчаване на постоянен, приобщаващ и устойчив икономически растеж, пълна и продуктивна заетост и достоен труд за всички (8-ма цел), Изграждане на гъвкава инфраструктура, насърчаване на приобщаваща и устойчива индустриализация и стимулиране на иновациите (9-та цел) и Осигуряване на устойчиви модели на потребление и производство (12-та цел).

По отношение на работата с институциите, представителите на присъстващите организации се обединиха около мнението, че институциите трябва да заложат критерии за устойчивост при избора си на партньори и да се опитват да насърчават добрите практики с подходящи стимули.

Организациите, които участваха на кръглата маса, бяха Дружество за ООН в България, „Зелени Балкани", Грийнпийс - България, Асоциация „Активни потребители", Slow Food в България, AIESEC, Горичка, Български фонд за жените, Институт по биоразнообразие и екосистемни изследвания към БАН, Move.bg, Национален младежки форум

Още новини от Други

RSS виж всички

ИАОС отчита изпълнението на проекта за надграждане на геоинформационната система по управление на водите

ИАОС отчита изпълнението на проекта за надграждане на геоинформационната система по управление на водите

Изпълнителна агенция по околна среда (ИАОС) ще отчете резултатите от изпълнението на проекта за надграждане на геоинформационната система за управление на водите и докладване.

Международно антидопинг обучение за младежи в Италия

E.D.G.E. - European Anti-Doping Generation (Европейска анти-допинг генерация) е 12 месечно партньорство, което включва 5 партньори от 4 различни държави (Италия, Латвия, Австрия и България) и има за цел да насърчава анти-допинг културата сред младите спортисти и треньори. 

Ако други предприемачи последват примера на д-р Невен Енчев, няма да има нито един гладен

Ако други предприемачи последват примера на д-р Невен Енчев, няма да има нито един гладен

Цвятко Сиромашки в кампания „Топъл обяд: Ако други предприемачи последват примера на д-р Невен Енчев, няма да има нито един гладен

Discovery Networks обяви партньорство с The Sales House в България

Discovery Networks обяви партньорство с The Sales House в България

София, 17 ноември 2017 – Discovery Networks Централна и Източна Европа, Близък Изток и Африка (CEEMEA), подразделение на Discovery Communications, глобален лидер в сферата на забавленията, обяви началото на сътрудничество в продажбите на реклами с The Sales House в България.

Близо 200 ученици се включат в международен конгрес по биомедицина

Близо 200 талантливи гимназисти ще се срещнат с науката по време на втория International Biomedical Congress Sofia и ще участват активно в практически уъркшопи. Мечтата на младежите да следват медицина може да започне да се превръща в реалност още преди да са завършили гимназия. Събитието ще се започва днес и ще продължи до 19 ноември в Sofia Tech Park.

Абонамент за RSS новини