30 Октомври 2019г.
С бляскав коктейл в София холандската авиокомпания KLM избра да завърши европейските чествания по повод 100-годишния си юбилей. За кулминацията в България шеф Андре Токев любезно отвори вратите на стилния си ресторант Moments, където над 100 гости споделиха празника на най-стария авиопревозвач в света, опериращ под първоначалното си име. Трима посланици, популярни лица, журналисти, представители на мениджмънта на френско-холандската Air France KLM Group и много партньори уважиха събитието, което мина под знака на устойчивите усилия на рожденика-столетник. Така KLM отбеляза подобаващо не само впечатляващата годишнина на бранда, но и огромното признание „най-зелена авиокомпания в света“, което като част от Air France KLM Group получи преди месец от годишната класация на корпорациите с най-устойчива политика на индекса Дау Джоунс (Dow Jones Sustainability Index).
„100 години KLM означава буквално 100 години летящи холандци“, пошегува се посланикът на кралство Нидерландия в България Н.Пр. г-жа Беа тен Тъшер. „Има нещо символично в мястото, на което се намираме, защото първият офис на KLM в България, отворен през 1995 г., е бил на същата тази улица – „Узунджовска“, разкри тя. Посланикът на Франция в България Н.Пр. г-жа Флоранс Робин изтъкна устойчивите усилия на KLM и изрази гордостта си от успешното партньорство на холандската авиокомпания с френската Air France. Г-н Александру Добреску, мениджър Air France KLM за Румъния и България, насочи вниманието върху хората, които стоят зад брандовете KLM и Air France. “Без вас, без сърцатите хора, които работят за нас, тази годишнина нямаше да бъде възможна. Благодаря ви!“, каза Добреску като се обърна поименно към всеки един от членовете на екипа на Air France KLM в България. Той и двете дами посланички разрязаха юбилейната торта, а голямата изненада на вечерта беше томбола, от която един от гостите спечели два билета на KLM за далечна дестинация по избор.
Много награди, свързани със зелените усилия на KLM и Air France, грабнаха и ентусиастите, които се включиха в изненадите на вечерта. Интерактивна стена, сензорен екран и много филмчета, „разказаха“ на гостите за глобалните програми за борба с климатичните промени на авиокомпанията и за това как се е променила тя за 100 години. Особено зарадва гостите специалният подарък, който KLM беше подготвила за всеки един от тях – копие на Boeing 787-10 Dreamliner. Първият самолет от високо енергийно ефективния модел на Boeing стана част от флота на KLM в началото на лятото – 100 дни преди 100-годишнината, и даде начало на празненствата за юбилея.
Основаната през далечната 1919 г. KLM (от холандски - Koninklijke Luchtvaart Maatschappij N.V., „Кралска авиационна компания“) се слива с френския авиопревозвач Air France през 2004 г. в холдинга Air France KLM, но двете компании продължават дейността си като отделни брандове. Към настоящия момент KLM има над 35 000 служители и извършва полети до 160 дестинации в цял свят, а Air France и KLM са водещите авиокомпании в международния трафик от Европа. Мрежата им обхваща 116 държави с 312 дестинации с брандовете Air France, KLM и Transavia, предлагайки на своите клиенти над 2300 полета на ден, главно от двете централни летища – Charles de Gaulle в Париж и Schiphol в Амстердам.