20 Декември 2023г.
Санта Мария ди Сала, Италия, 20 декември 2023 г - То е като любовта към Африка – щом свърши, копнееш да се върнеш. Рали Дакар е детска мечта, която носиш цял живот, то е страст, която да споделиш с приятели, снимка, публикувана в социалните медии с надпис „Бях там. защото „Дакар си е Дакар“, толкова екстремно състезание, че пресичането на финалната линия е постижение само по себе си.
Както всяка година, това пътешествие в неизвестното се повтаря като ритуал, който дори времето не е успяло да промени. В петък, 5 януари 2024 г., 46-ото издание на най-тежкото рали в света започва от Ал Ула в Саудитска Арабия и с финална линия в Янбу на брега на Червено море след 7891 км писти, дюни и скалисти пътеки, включително 4727 км специални етапи.
След една година подготовка, екипът на Fantic Racing е готов за Голямото приключение. На старта застават Джейн Даниелс, Томазо Монтанари и Джереми Мироар с мотоциклети XEF 450 Rally Factory.
В допълнение към уменията за каране, от мотоциклетистите се изисква комбинация от издръжливост, адаптивност, решителност и екипен дух, за да се справят с най-вълнуващото и изтощително изживяване в моторния спорт. На тяхна страна застава изцяло италиански екип и ценен съюзник, за да посрещат с усмивка събужданията в зори, както и приятното веселие в бивака на края на дългия ден.
За изданието на Дакар през 2024 г. Fantic Motor SpA може да разчита на енергията на Lavazza, глобален лидер в сектора на кафето, който от години се е ангажирал да подкрепя спорта, с който споделя общи ценности като стремеж към съвършенство, иновации, социализиране, приобщаване и страст.
„Това е третото участие на Fantic в Дакар и сме щастливи и горди да се изправим пред това ново приключение с важен партньор като Lavazza“, заявява Матилде Томанини, мениджър бизнес разработчици на Fantic Motor SpA. „С Lavazza споделяме много ценности, като италианския стил и отлични постижения, традиция и качество, които искаме да предложим на нашите клиенти. Благодарение на своите възможности за изследване, развитие и иновации, Lavazza и Fantic се доказаха като две компании, които са изпреварили времето си в съответните области."
„Участието на Lavazza в рали Дакар отговаря на целта за разпространение на културата на италианското кафе по света и достигане до все по-широка аудитория от различни поколения“, споделя Карло Колпо, групов директор „Маркетингови комуникации“ директор „За дома“ в Lavazza Group. „Имаме удоволствието да представим нашата марка в това изключително събитие, като придружаваме спортистите и споделяме социални моменти с тях и персонала им в бивака.“
За Fantic
Fantic е основана през 1968 г. в Барцаго, провинция Леко. Благодарение на успехите на Caballero в състезания и три световни титли в изпитания, марката придобива международна известност.
През 2014 г. Fantic беше поета от VenetWork S.p.A. Компанията се разраства бързо и в днес предлаганите от тях мотоциклети включват 2T и 4T ендуро, крос и мотар модели, от 50 до 450 cc, както и Caballero, както 125 cc едноцилиндров, така и 500 cc и 700 cc двуцилиндрови двигатели. Освен това ще бъде пусната и шосейна серия, състояща се от гол и 125-кубиков спортен мотоциклет.
Ангажиментът на Fantic се разширява в посока устойчива градска мобилност, с успешна гама от велосипеди с педали, вариращи от градски модели до планински велосипеди, както и модели Issimo, скутери и електрически скутери.
През 2020 г. Fantic Motor купува от Yamaha 100 процента от акциите на Motori Minarelli.
Успехите на Fantic идват и в моторните спортове, с повече от 30 международни титли за три години между мотокрос и ендуро, докато през януари 2022 г. Fantic прави своя дебют в рали Дакар с опитния пилот Франко Пико и през 2023 г. в Световния мотоциклетен шампионат Moto2. Fantic е единственият италиански производител, който присъства в четири различни сегмента: мотокрос, ендуро, рали и скорост.
За повече информация: www.fantic.com
За Lavazza Group
Lavazza, основана в Торино през 1895 г., е собственост на семейство Lavazza от четири поколения. Днес Групата е един от водещите играчи на глобалната кафе сцена с оборот над 2,7 милиарда евро и портфолио от топ марки, които водят на своите пазари, като Lavazza, Carte Noire, Merrild и Kicking Horse.
Тя е активна във всички бизнес сектори и оперира на 140 пазара, с 8 производствени предприятия в 5 държави и около 5 500 сътрудници по цял свят. Глобалното присъствие на Групата е резултат от над 125 години растеж и повече от 30 милиарда чаши кафе Lavazza, произвеждани всяка година, които са свидетелство за забележителна история на успеха, с цел да продължи да предлага възможно най-доброто кафе във всички форми , като се фокусира върху всеки аспект от веригата за доставки, от избора на суровината до продукта в чашата.
Lavazza Group направи революция в културата на кафето, като инвестира непрекъснато в научноизследователска и развойна дейност: от интуицията, белязала най-ранния успех на компанията - сместа кафе - до разработването на иновативни решения за опаковане; от първото еспресо, отпито в космоса, до десетките индустриални патенти. Способността да изпреварваме времето се отразява и във фокуса върху устойчивостта - икономическа, социална и екологична - която винаги е била еталон за насочване на корпоративните стратегии.
„Събуждане на по-добър свят всяка сутрин“ е корпоративната цел на Lavazza Group с цел създаване на устойчива стойност за акционерите, сътрудниците, потребителите и общностите, в които работи, съчетавайки конкурентоспособност със социална и екологична отговорност.