25 Ноември 2022г.
За втора година ИКЕА България организира национален конкурс за детска рисунка, който ще е под надслов „Защитник на морските обитатели“. Конкурсът отново ще е част от кампанията на бранда „Ела да играем“, чиято мисия е да защитава правото на децата да растат и да се развиват в безопасна среда. Инициативата ще се проведе в партньорство с УНИЦЕФ[1].
Темата на конкурса е посветена на загрижеността на децата за благополучието на животинските видове в морето и замърсяването с пластмаса на Световния океан. На същата идея е базирана и колекцията BLÅVINGAD, която е вдъхновение на кампанията. Тя се състои от плюшени играчки, текстил с морска тематика и аксесоари за детската стая. С нея малчуганите се потапят в подводното царство на океана. Колекцията се основава на откритията от Детски консултативен панел на ИКЕА, проведен през 2020 г., в който деца между 4 и 14 години споделят своите виждания за бъдещето на водните басейни и животните в тях.
Възможност за участие в конкурса ще имат всички деца на възраст от 1 до 12 г. Те ще могат да се включат с рисунка на своя защитник на морските обитатели от 24 ноември до 7 декември на сайта ikeaplay.bg. След гласуване от публиката и специално жури, ще бъдат ибявени 15 финалисти - трима, събрали най-много гласове на сайта, и още 12, избрани от журито. Накрая победителят ще бъде един, а по неговата рисунка българският продуктов дизайнер Здравка Върбанова ще създаде плюшена играчка.
В журито тази година ще се включат Богдана Трифонова – радио и телевизионен водещ, Александра Димитрова– художник-дизайнер и педагог в детски научен център „Музейко“, Кристина де Бройн – представител на УНИЦЕФ за България, Здравка Върбанова – дизайнер и творец и Яна Якимова – управител на магазин ИКЕА София.
Защитникът на морските обитатели, който ще оживее от рисунката на новия победител, ще се превърне в символ на общи инициативи на ИКЕА и УНИЦЕФ за по-добър живот и за правото на всяко дете да играе и да се развива. Една от тях е кампанията „Стъпки заедно“ , в която ИКЕА взема активно участие от 2019 г., подкрепяйки нейната мисия – превенция на насилието и тормоза в училище.
„Децата се вълнуват от темата за опазването на океаните и техните обитатели, понякога дори много повече от възрастните. Те се интересуват от наличието на пластмаса във водните басейни, както и запазването на биоразнообразието в тях. Именно това вдъхнови ИКЕА тази година да посвети кампанията „Ела да играем“ на темата и да прикани малчуганите да нарисуват своя защитник на морските обитатели. За нас винаги е било важно да подкрепим правото на децата да растат в устойчива и защитена среда. Затова сме дългогодишен партньор с УНИЦЕФ, с които организираме инициатива свързана със създаването на училищна среда без насилие, където децата да могат да играят и да се развиват“, споделя Йоана Цонева, маркетинг мениджър ИКЕА България.
[1] УНИЦЕФ не се ангажира и не препоръчва конкретни марки, продукти и услуги.