24 Април 2024г.
- Колективното пътуване помага за намаляване на вредните емисии: Над 1 милион тона въглеродни емисии са спестени през 2023 г., благодарение на това, че пътниците са избрали Flix пред други видове транспорт като автомобили или самолети.
- Flix потвърждава целите си за въглеродна неутралност: до 2040 г. за Европа и до 2050 г. в световен мащаб. Flix публикува втори доброволен доклад за ESG, достъпен тук.
- Инициативата за Научно базирани цели (SBTi) потвърждава краткосрочните цели на Flix: намаляване на собствените емисии (обхват 1&2) и тези на партньорите (обхват 3) със съответно 54,6% и 40,9% до 2032[1] г.
Мюнхен/София, 23 април 2024 г. – На днешния Ден на Земята глобалният лидер в областта на пътническите технологии Flix публикува втория си доброволен доклад за ESG, в който разкрива краткосрочните си цели за намаляване на емисиите, като същевременно подчертава ползите за околната среда от колективните пътувания.
С над 81 милиона пътници през 2023 г., компанията насърчава устойчивите и достъпни пътувания за всички, благодарение на цялостната ESG стратегия, залегнала в основата нейния бизнес. След като Инициативата за Научно базирани цели (SBTi) валидира краткосрочните цели на Flix за намаляване на емисиите и след постигането на значителен напредък през изминалата година, Flix гледа уверено към бъдещето.
"Ние се ангажираме да трансформираме пътуванията на дълги разстояния в световен мащаб. С единадесетгодишния си опит като глобална компания за пътнически технологии, която преобразява сектора благодарение на последователната си, стабилна визия, ние се стремим да бъдем движеща сила към устойчиво бъдеще. Устойчивостта ще остане водещ принцип по този път, с акцент върху опазването на околната среда и създаването на стойност за нашите партньори и общностите, на които служим", коментира Андре Швемлайн, главен изпълнителен директор и съосновател на Flix.
Анализ на Flix определя количествено ползите от колективните пътувания по отношение на емисиите
Колективният транспорт представлява ключов лост за постигане на по-голяма устойчивост на пътуванията. За да определи количествено тази полза, Flix сравни емисиите на няколко вида транспорт и изчисли огромни икономии на въглеродни емисии на пътник-километър през последната година. Според анализът над 1 милион тона CO2 са били спестени само през 2023 г. благодарение на това, че пътниците са избрали услугите на Flix пред други видове транспорт, като кола или самолет[2].
Заедно със спестените над 1 милион тона въглеродни емисии, благодарение на пътниците, предпочели Flix пред други видове транспорт, друг ключов фактор за екологичните показатели на Flix е фактът, че почти всички автобуси на Flix (98%) в Европа са оборудвани с най-новия стандарт за ефективност EURO VI.
На местно ниво, в региона Румъния – България, пътниците на Flix са успели да спестят 18 310 тона CO2, като са избрали FlixBus пред други видове транспорт.
Емисионният фактор на автобусите на Flix е 27,8 g CO2 e/пътнически км, почти девет пъти по-малък от този на самолетите (238 g CO2 e/пътнически км) и почти шест пъти по-нисък в сравнение с пътуването с личен автомобил (166 g CO2 e/пътнически км).
FlixBus разширява мрежата си от дестинации от и до България за лятото, за да подкрепи устойчивото пътуване.
И тази година компанията за пътнически технологии ще продължи да разширява мрежата си в България, за да предложи достъпна и устойчива алтернатива за летния сезон. За да се отговори на нарастващото търсене, от юни ще се осъществяват ежедневни пътувания между София и Солун. Освен това първите връзки до Атина вече са достъпни в мрежата на FlixBus.
Пътниците ще могат да резервират билети до Атина през уебсайта на FlixBus и в приложението. Връзките с Турция ще бъдат разширени за летния период с пускането на нова линия от Бургас до Истанбул. През летните месеци FlixBus увеличава и предложенията си и от Румъния до българското Черноморие, като въведе нови връзки до Балчик и Албена, в допълнение към вече популярните такива до Варна, Слънчев бряг и Златни пясъци. Българските пътници, пътуващи за Европа, също ще могат да се възползват от повече дестинации с директни пътувания до Осиек и Дрезден.
«FlixBus прави устойчивото пътуване удобно, достъпно и лесно за използване от всички. Щастливи сме, че можем да разширяваме връзките всяка година и да предлагаме нови възможности за пътуване. Чрез увеличаване на броя на наличните дестинации се надяваме да допринесем за промяна в начина, по който хората пътуват, предвид тяхното въздействие върху околната среда", заяви Петър Бънков, Директор на Sofia Knowledge Hub, експертния център на FlixMobility в София.
Докато пътниците, които променят подхода си към пътуването и се насочват към колективния транспорт, играят решаваща роля, то транспортните компании също имат задължението да подкрепят този преход, като дават възможност на хората да пътуват по-лесно, особено в региони с ограничени връзки.
През 2023 г. Flix осигури редовни връзки през повече от 5600 дестинации на четири континента, една трета от които с население под 20 000 жители.
Краткосрочните цели на Flix за намаляване на емисиите са потвърдени от SBTi
Като част от стратегията си за декарбонизация Flix се ангажира да постигне въглеродно неутрални операции до 2040 г. в Европа и до 2050 г. в световен мащаб. Компанията определи краткосрочни цели за намаляване на емисиите с Инициативата за Научно базирани цели (SBTi), за да оцени напредъка си в научно призната рамка. SBTi предоставя на компаниите насоки за определяне на цели за намаляване на парниковите газове с цел за борба с изменението на климата и за постигане на нулеви нетни емисии до 2050 г.
SBTi потвърди краткосрочните цели на Flix, като по този начин призна, че стратегията й е в съответствие с глобалните климатични цели.
Flix си е поставила за цел да намали абсолютните си емисии от обхват 1 и обхват 2 с 54,6% до 2032[3]г. Това включва емисиите на парникови газове, пряко и непряко генерирани от Flix, свързани с потреблението на електроенергия, пара, топлина или охлаждане, както и с разхода на гориво на собствения си автопарк. Освен това Flix има за цел да намали емисиите си в обхват 3 с 40,9%, което включва емисиите, генерирани от автобусите на нейните партньори на пътник-километър.
Вторият доброволен ESG доклад на Flix е достъпен за изтегляне тук, в специалната секция на корпоративния уебсайт на Flix.
За Flix
Flix възнамерява да промени сектора на обществения транспорт, като предлага устойчиви алтернативи за удобно и достъпно пътуване чрез марките FlixBus и FlixTrain. Благодарение на трудния за имитиране бизнес модел и иновативната технология, Flix създаде най-голямата автобусна мрежа за дълги разстояния в Европа и бързо премина към глобална експанзия, включваща САЩ, Канада и Бразилия. Flix пусна първите зелени влакове на дълги разстояния в Европа през 2018 г., инициира пилотен проект за изцяло електрически автобуси на дълги разстояния през 2018 г. и пусна първите в Европа автобуси на дълги разстояния, задвижвани с биогаз, през 2021 г. Докато Flix се занимава с развитието на технологиите, планирането на мрежата, контрола на операциите, маркетинга и продажбите, управлението на качеството и непрекъснатото разширяване на продуктите, доверените партньори на Flix поддържат ежедневните операции по маршрута. Тази иновативна комбинация от технологичен стартъп, платформа за електронна търговия и транспортна компания от следващо поколение позиционира Flix като лидер срещу големите международни корпорации, променяйки трайно глобалния пейзаж на мобилността. За повече информация посетете corporate.flixbus.com.
повече подробности тук: https://we.tl/t-mp7pqtSakU