В myPR.bg над 900 PR и рекламни агенции публикуваха над 10 000 прес съобщения. Какво предлага myPR.bg?

затвори

Една родна легенда се завръща

13 Февруари 2018г.

  • Pin It

История:
С честването на Трифон Зарезан тази година почитателите на традиционните български напитки ще отбележат и кръгла годишнина от завръщането на една родна легенда на пазара. Става дума за известната като първа лицензирана специална ракия в България - „Сливенска перла“.
Любимата на поколения ценители на високия градус марка претърпява редица трансформации за времето на дългото си съществуване, но неизменна нейна особеност остават превъзходните вкусови и ароматни характеристики , както и гарантираното високо качество, отличено с редица престижни награди, малка част от които са:

• Сливенска шевка, Сребърен медал, Брюксел, 2007 г.
• Сливенска перла,Ракия на 2008 г.
• Сливенска перла 25 годишна, "Ракия на годината", Златен медал в категория "Лукс", 2008 г.
• Сливенска Перла 12г. Сребърен медал от Винария, 2009 г.
• Сливенска Перла 12 г. Златен медал от Продекспо, Москва, 2009 г.
• Сливенска Перла 25 г. Златен медал от Винария, 2010 г.
• Сливенска перла Сребърен медал и почетен диплом от Винария,2011 г.
• Сливенска перла, партида 2 със Сребърен медал от Винария, 2011 г.

Зад интерсната история на „Сливенска Перла“ стои и историята на един забележителен човек, на когото дължим възможността за създаването на марката. Това е Неделчо Неделчев, единственият българин стипендиант завършил престижното висше лозарско училище в Монпелие, Франция в далечната 1912. Въпреки сериозните предложения за работа в чужбина, той избира да се завърне в родината си с една мечта, а именно да възстанови лозарството и винарството в България. За началото на своята мисия той избира родният си град Сливен, като виден лозарски център. Там той намира съмишленици, с които основава лозарската кооперация „Шевка”, която 90 години по-късно познаваме като един от най-големите Български производители на алкохолни напитки Вини Сливен ЕООД.

 

Още с дебюта си „Сливенска перла“ печели първа награда за качество от Пловдивския панаир и сърцата на всички българи.

Доказателство за качеството е търсенето на „Сливенска Перла“, което надминава всички прогнози. Производството започва с 5 000 литра, като нараства на 50 000 литра през втората година и достига 500 000 литра през третата.

През 1985 година, властите в страната последват примера на издадения в СССР указ за „Борба с алкохолизма и пиянството”. В резултат от това са изкоренени хиляди декари лозя. Жертва падат и масивите с Перл дьо Ксаба, като от този момент този сорт спира да участва в производството на „Сливенска Перла“.

Благодарение на факта, че сортовете грозде използвани в рецептата на ракията са много близки като аромат и вкус, Сливенска перла запазва през годините традиционния си плътен вкус, дължащ се на френския ароматен сорт Мускат Отонел.

 

 

Защо е специална?
През 1979 г. във винзавода в Сливен е взето да се направи ракия от грозде, направено на вино, предназначено специално за последващо дестилиране. За целта са използвани най-ароматните сортове грозде в България- Перл дьо Ксаба и Мускат Отонел. Ракията има феноменален успех по онова време – невероятен аромат, леко тяло, ефирна, вкусна
Така вече 39 години, марката станала символ на престиж и високо качество е позната българския пазар в трите си основни разновидности:

 

 • Сливенска Перла получена от от дестилацията на вино, получено от ферментация при регулирана температура на сортове грозде Перл дьо Касаба, Мускат Отонел.
• Сливенска Перла Барел преди бутилиране отлежава в дъбови бъчви за период от 6 месеца.
• Сливенска Перла 12 годишна преди бутилиране отлежава в дъбови бъчви за период от 12 години.

Ново начало.
В резултат на дългогодишни усилия за възраждане на сорта Перл дьо Ксаба през 2014 година възстановените масиви влизат в плододаване , а през 2016 година производството на „Сливенска Перла“ се завръща към оригиналната си рецепта. За да бъде отбелязана тази стъпка е предприето цялостно ребрандиране на марката. „Сливенска Перла“ вече има нова, специално проектирана бутилка, етикет и луксозна черешова тапа, отговарящи изцяло на високия клас и заслужено водещо място на пазара.

Постиженията на марката разбира се не остават без отзвук и в края на 2017 година на тържествена церемония тя е удостоена със сертификат „Superbrands“, което я нарежда сред най-разпознаваемите брандове в страната.

 

 

 

 

Още новини от Други

RSS виж всички

Kaufland България предлага специална селекция от био продукти и кулинарно пътешествие из Азия

От 19 до 25 февруари Kaufland България представя специална селекция от био продукти под собствената марка K-Bio. За същия период веригата ще обогати и асортимента си от традиционни азиатски продукти.

Common Rail Помпи - Рециклиране и Ремонт

София Дизел Център извършва следните услуги, свързани с Common Rail помпи: Демонтаж и монтаж на помпата от превозното средство Диагностика на помпата на стенд

Алтернативни практики на учене и преподаване – примери от България в рамките на „(не)Възможното образование“.

Алтернативни практики на учене и преподаване – примери от България в рамките на „(не)Възможното образование“.

Първото издание на кинофестивала за документални филми „(не)Възможното образование“ ще предложи на всички онези, които са пропуснали българския „Кеймбридж“, да се срещнат с хората от малкото ромско село Долни Цибър.

ВСУ „Черноризец Храбър“ обявява прием по професионални направления

ВСУ „Черноризец Храбър“ обявява прием по професионални направления

За учебната 2018/2019 година Варненският свободен университет обявява прием по професионални направления.

Производители търсят вярната формула за производството на сладко от люти чушки и пушена кълбъсъ

Производители търсят вярната формула за производството на  сладко от люти чушки и пушена кълбъсъ

Коя е вярната формула, по която се произвежда домашно сладко от люти чушки и 300-годишна пушена кълбъсъ? Този отговор търсят производителите Бони и Цима-99, които ще произвеждат сладкото от люти чушки и пушената кълбъсъ за магазинната мрежа на Лидл България.

Абонамент за RSS новини