10 Октомври 2024г.
Кучета на Планинска спасителна служба от база „Алеко” ще имат подходящи съоръжения за зимата
София, 2 октомври 2024 г. – На 29 септември 2024 г. водещата ритейл верига за продукти за дома и градината Mr.Bricolage организира акцията „Къщички на доброто”, в която се включиха над 150 доброволци – малки и големи, които отделиха време за благородната кауза да се осигури комфорт на четирикраките герои на Планинската спасителна служба (ПСС). Безспорно, звездите на събитието бяха немската овчарка Арес, с водач Симеон Табаков, и бордър колито Хари, с водач Симеон Коленцов. Те демонстрираха как ще се използват съоръженията и играчките, които се изработиха, снимаха се с гостите на събитието, а водачите им споделиха съвети за планинарите и разказаха как се обучават кучетата спасители.
Лошото време не намали ентусиазма на гостите – „Кучетата спасители идват на помощ и при най-лоши метеорологични условия, един дъжд няма да ни попречи да им засвидетелстваме нашата благодарност”, споделяха доброволците. Със съвместни усилия те завършиха 4 къщички, пригодени за тежките условия в планината, със специален размер и конструкция, изработена от термопанели, която майсторите на Mr.Bricolage вече бяха подготвили. До две седмици къщичките ще се монтират на място, в база „Алеко” на ПСС. Освен тях бяха направени 8 хранилки и 8 скари, като за покриване на дървения материал се използва безцветно био импрегниране на базата на рафинирани растителни и минерални масла без аромат, подходящо за повърхности, които са в контакт с храна или са предназначени за приготвяне и сервиране на храна. Малките майстори изработваха играчки от въже, подходящи за тренировките на кучетата спасители, оцветяваха и си играха с Арес и Хари.
„В Mr.Bricolage вярваме в силата на общността и значението на устойчивото развитие, като успехът на акцията „Къщички на доброто” показва, че това са ценности, които обединяват и вдъхновяват. Качеството е в основата на всичко, което правим. Затова избрахме най-добрите и подходящи материали и вложихме цялата си майсторска работа, за да създадем къщички, които да издържат на тежките атмосферни условия в планината. Но за нас качеството не е само в продуктите. То е и в начина, по който взаимодействаме със света около нас. Затова благодарим на всички, които го оценяват и отделиха време за тази кауза” – каза Андрей Евтимов, изпълнителен директор на Доверие Брико АД.
Само за изминалата 2023 г. Mr.Bricolage е реализирал дарения за над 265 000 лв. „Къщички на доброто“ е най-новата им кампания – в помощ на кучетата спасители, които работят в тежки условия, често при екстремни температури, силен вятър и сняг. Те прекарват дълги часове в издирване на хора, затрупани под лавини, загубени или ранени, и е от жизненоважно значение да имат подходящо място, където да се възстановят и починат.
Със своята над 90-годишна история Планинската спасителна служба е единствената организация в България, която спасява човешки живот в планините. С 530 доброволци, разпределени в 32 отряда, службата разполага с уникален ресурс – обучените кучета, които играят ключова роля в издирвателните мисии. Школата на ПСС има шестима инструктори и 23 кучета, които са в непрекъсната готовност за действие. За обучението на тези кучета са необходими години упорит труд и постоянство, като техният принос е безценен – само за 2023 година те са провели 2 221 спасителни акции, което прави средно по 7 на ден. В навечерието на зимния сезон ПСС напомня за правилата за безопасност в планината.
За Mr.Bricolage
Mr. Bricolage България е водеща верига за строителни материали, домашни потреби и решения за „направи си сам“ проекти, с общо 13 магазина в страната. От първото си откриване през 2000 г., марката бързо се утвърждава като предпочитан партньор за всички, които искат да обновят или подобрят своето жизнено пространство.
С мисията да предоставя качествени и достъпни продукти, Mr. Bricolage България предлага широка гама от строителни материали, инструменти, интериорен дизайн и градински аксесоари, като същевременно осигурява професионални съвети и иновативни решения за всеки проект. Веригата е известна със своя ангажимент към устойчиви и екологични продукти, както и с постоянни промоции и кампании, които правят пазаруването още по-изгодно.
С 13 магазина в ключови градове, Mr. Bricolage България е повече от търговска верига – тя е доверен съветник и партньор на всеки, който търси креативност, удобство и вдъхновение за своя дом и градина.