19 Септември 2017г.
Сензори и система за регулиране на налягането в гумите и широчината им върху джантата адаптират гумите към автомобилните условия
Франкфурт, 19 септември 2017 г. - Continental представя две нови технологични концепции за гуми, които ще подобрят още повече сигурността и комфорта на пътя. Технологиите на Continental позволяват непрекъснато следене на състоянието на гумата, както и регулиране според ситуацията на характеристиките на поведение в зависимост от преобладаващите условия на пътя. ContiSense и ContiAdapt, правят своя публичен дебют на Международния автомобилен салон Франкфурт 2017.
ContiSense е базирана на разработката на провеждащи електричество каучукови смеси, които позволяват електрически сигнали да бъдат изпращани от сензор в гумата към приемник в автомобила. Базираните на каучук сензори постоянно следят дълбочината на протектора и температурата. Ако измерените стойности са над или под предварително зададени лимити, системата мигновено известява водача. Ако нещо проникне в протектора, електрическа верига в гумата се затваря, което също така незабавно изпраща предупреждение за шофьора – по-бързо от системите, използвани до момента, които предупреждават водача само когато налягането в гумите вече е започнало да спада.
В бъдеще ContiSense ще включва допълнителни сензори, които могат да бъдат използвани индивидуално. По този начин информация за пътната повърхност, като например нейната температура или наличието на сняг, могат да бъдат „усетени“ и предадени към водача. Данните могат да бъдат изпратени към електрониката на автомобила или чрез Bluetooth към смартфон.
ContiAdapt комбинира микросензори, вградени в колелото, за да регулира налягането в гумата с променлива широчина върху джантата. По този начин системата може да променя размера на зоната на сцепление, която при различни пътни условия е решаващ фактор както за сигурността, така и за комфорта. Четири различни комбинации позволяват перфектно адаптиране към мокри, неравни, хлъзгави и нормални условия. Например, по-малка зона на сцепление, комбинирана с високо налягане на гумите, намалява съпротивлението при търкаляне и осигурява по-икономично шофиране при равни, сухи пътища. От друга страна, комбинацията от по-голяма зона на сцепление с по-ниско налягане осигурява идеално сцепление върху хлъзгави пътища. Системата също така позволява задаването на много ниско ниво на налягане под 1 bar, което например да спомогне за излизането на автомобила от паркомясто при дълбок сняг или за преодоляване на опасен участък, покрит с черен лед.
Заедно с ContiSense и ContiAdapt ще бъде представена и концептуална гума, която позволява максимално възползване от ползите от двете системи. Дизайнът на гумата включва три различни зони на протектора за шофиране на мокра, хлъзгава или суха настилка.
В зависимост от налягането на гумата и широчината на джантата се активират различни зони на протектора, като гумата приема желания „отпечатък“ за всеки един случай. По този начин характеристиките на гумата се адаптират към преобладаващите пътни условия или предпочитанията на водача. Continental счита и двете технологични концепции за гуми за многообещаващи решения за мобилността на бъдещето, където гумите се адаптират, за да отговорят на нуждите на автоматизираното шофиране и електрификацията. Например ниското съпротивление при търкаляне позволява електрическите автомобили да изминават по-големи разстояния с едно зареждане. В същото време гумите могат да бъдат адаптирани, за да подхождат на личните предпочитания на водача или да отговарят на внезапни промени в метеорологичните условия. Тези концепции са логичните следващи стъпки в ориентираната към бъдещето разработка на сензора REDI, представен на пазара от Continental през 2014 г., който беше ключов в установяването на интелигентна комуникация между автомобил и гума.
Новата технология за гуми надгражда върху двете установени технологии за мобилност – ContiSeal за автоматичното залепване на спукани гуми, както и ContiSilent за осезаемо намаляване на шума от гумите и пътя.
Continental AG Continental develops pioneering technologies and services for sustainable and networked mobility of people and their goods. Founded in 1871, the technology company offers safe, efficient, intelligent and affordable solutions for vehicles, machines, traffic and transport. In 2016, Continental generated sales of €40.5 billion and currently employs more than 227,000 people in 56 countries. www.continental-corporation.de
Tire Division The Tire Division currently has 24 production and development locations worldwide. The broad product range and continuous investments in R&D make a major contribution to cost-effective and ecologically efficient mobility. As one of the world's leading tire manufacturers with more than 50,000 employees, the Tire Division achieved sales of €10.7 billion in 2016.
Passenger and Light Truck Tires Continental is one of the leading manufacturers of passenger and light truck tires in Europe and the world's fourth largest passenger tire manufacturer in the original equipment and replacement market. The product development focus of the Continental premium brand is to optimize all safety-relevant characteristics, while simultaneously minimizing rolling resistance. www.continental-reifen.de