20 Май 2022г.
Компанията изпраща безвъзмездно над 6 200 памперса към Българския Червен кръст
BILLA България разширява списъка от партньорства в подкрепа на украинските бежанци у нас. Този месец, търговската верига направи финансово дарение към СУОБ „Мати Украйна“ на стойност 15 000 лв. Средствата са насочени към краткосрочна и дългосрочна хуманитарна помощ, която обезпечава конкретни нужди на пострадалите. Компанията удължава с два месеца периода на благотворителната кампания „Купи и Дари“, реализирана съвместно с БЧК, в подкрепа на нуждаещите се от Украйна. До момента, под формата на корпоративно дарение към Български Червен кръст, са изпратени повече от 6 200 памперса на стойност над 25 800 лв.
„Като социално отговорна компания, ние, от BILLA България смятаме, че трябва да предприемем активни действия, за да осигурим базови продукти и равен старт на украински бежанци – жени и деца, намерили убежище в страната ни. Затова надграждаме вече предприетите стъпки и вече предоставяме подкрепа на две организации – Български Червен кръст и „Мати Украйна“. Изключително сме благодарни и приветстваме дарителския дух на нашите клиенти. Надяваме се общи усилия да разпалим искрата на надеждата за едно по-добро бъдеще“, сподели Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.
До 10 юли, всеки клиент на търговската верига може да подкрепи засегнатите от войната в Украйна, като част от съвместната кампания с БЧК, „Купи и Дари“. Дарението се осъществява под формата на трайни хранителни продукти, които потребителите имат възможност да поставят в специално обозначените колички до касите на магазините на BILLA в цялата страна. Основната цел на инициативата е да надгражда усилията, инвестирани до момента, в помощ на бежанците.
Първото дарение на търговската верига в рамките на кампанията „Купи и Дари“ датира от началото на месец март 2022 г. То се състои от 110 кашона с хигиенни материали от първа необходимост, сред които бебешки пелени, паста за зъби, тоалетна хартия и сапуни на обща стойност над 13 000 лв. Компанията предостави и хуманитарна помощ с артикули от собствените си марки – Clever, BILLA и Today, за Украинския Червен кръст.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 42 града в страната със 141 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.