29 Ноември 2022г.
Над 43 тона годна за консумация храна ще бъде дарена, поради нарушена търговска опаковка или неправилно етикетиране
До края на 2022 г. BILLA България ще дари на Фондация Българска хранителна банка (БХБ) над 43 тона храна и над 10 000 литра напитки на обща стойност над 150 000 лв. Благодарение на изградената мрежа от партньорски организации на Фондацията, те ще достигнат до хиляди хора в нужда, бенефициенти на дейността ѝ.
„Всяка година в България се изхвърля близо 90 кг храна на глава от населението. Тази статистика е особено тревожна на фона на риска от глобална продоволствена криза, като страничен ефект от войната в Украйна, инфлацията и изменението на климата. Вярвам, че със споделени усилия можем да направим много, за да предотвратим загубата на качествена и годна за консумация храна, която не може да влезе в магазинната мрежа поради причини, които не касаят нейните хранителни и вкусови показатели. Благодарение на нашите партньори от Българската хранителна банка, тя достига до хората, които имат най-голяма нужда от нея“, сподели Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.
С цел намаляване разхищението на храна, веригата въвежда и специални предложения за клиентите, използващи BILLA Card. Във всички магазини на BILLA в страната след 20:00 ч. клиентите на лоялната програма могат да се възползват от 30% намаление на всички ястия, изложени на топлата витрина. В допълнение, утвърдена от компанията практика е продукти с наближаващ срок на годност да се маркират с цветни стикери, индикиращи 25% или 50% отстъпка от регулярната им цена.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин в София. Тя е представена в 45 града в страната с общо 146 магазина и продължава да разраства своята мрежа от супермаркети. Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с над 40 български производители – доставящи богато разнообразие от сезонни плодове и зеленчуци от над 180 зеленчукови градини, оранжерии и лозя в цяла България.