03 Февруари 2022г.
През изминалата година съвместната дарителската инициатива с БЧК – „Купи и Дари“, подкрепи нуждаещите се с хранителни продукти на стойност близо 68 000 лева
През 2021 г., в рамките на съвместната дарителската инициатива между BILLA България и Български Червен кръст – „Купи и Дари“, са събрани общо 23 071 кг трайни хранителни продукти на стойност близо 68 000 лв. Те са разпределени сред 2 737 индивидуални бенефициенти и 3 428 души, настанени в 48 социални институции, сред които домове за деца, помощни училища и центрове за възрастни хора. За пета поредна година дългосрочното партньорство между търговската верига и международната организация подкрепя социално уязвими лица, сред които попадат засегнати от пандемията, хора под прага на бедността, с увреждания и тежки здравословни проблеми, многодетни семейства с нисък доход, самотни родители и възрастни. Трайни пакетирани хранителни продукти от магазинната мрежа достигат до тях благодарение на дарения от страна на клиентите на търговската верига, допълнени от такива от страна на BILLA, с цел грижа за обезпечаване на най-необходимото за нуждаещите се.
„BILLA България продължава да е един от най-устойчивите дарители и лоялни партньори на Българския Червен кръст. Веригата за поредна година се отличи със своята отдаденост към общата ни кауза и сме щастливи, че съвместните ни усилия водят до положителна промяна в живота на хиляди семейства, изправени пред прага на бедността,” сподели акад. Христо Григоров, председател на БЧК.
В рамките само на четвъртия отчетен период за 2021 г. (октомври – декември), инициативата „Купи и Дари“ подкрепи 602 социално уязвими лица и 564 бенефициенти от 8 институции, като събра над 5.5 тона (с 1 тон повече в сравнение със същия период на 2020 г.) основни храни на стойност над 17 700 лв. (спрямо близо 13 000 лв. за 2020 г.)
Кампанията продължава да увеличава своя обществен ефект, като за изминалата година организаторите отчитат най-голямо събрано количество на хранителни продукти в област София-град – 9 820 кг и региона на Варна, където дарението надхвърля 2 300 кг. Област Бургас се нарежда на трето място с над 1 600 кг, следвана от град Пловдив, където са предадени повече от 1 500 кг основни храни. Област София-град е водеща по броя бенефициенти, получили помощ – над 2 000 души, а след нея в тази категория остава Варна, където подпомогнатите лица са 594.
„Успехът на инициативата „Купи и дари“ нямаше да бъде възможен без активното участие и подкрепата на нашите клиенти, които дават своя личен принос за всяка кауза, която компанията ни развива. Благодарение на съвместните ни усилия с БЧК, от 2016 г. досега в магазините ни са дарени близо 126 тона храна на стойност над 280 000 лв., а с тях са подкрепени над 45 000 граждани в страната. Тези резултати утвърждават целенасочените ни усилия да развиваме бизнеса си по социално отговорен начин, с грижа за хората,“ сподели Вигинтас Шапокс, изпълнителен директор на BILLA България.
В контекста на проекта „Купи и Дари“, в магазините на BILLA в цялата страна е разположена брандирана количка за дарение на хранителни продукти. Kлиентите на търговската верига могат да подкрепят инициативата, като закупуват и даряват продукти от първа необходимост – брашно, варива, макаронени изделия, захар и захарни изделия, олио, зеленчукови и месни консерви. Компанията поема ангажимент веднъж месечно да добавя хранителни продукти към събраните дарения във всеки свой обект, а БЧК разпределя количествата спрямо потребностите на индивидуалните и институционални бенефициенти.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 39 града в страната със 132 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.