17 Март 2022г.
В подкрепа на добрите резултати, компанията ще разположи контейнери за текстил на територията на търговски обекти в още 3 града
За четвърта поредна година, BILLA България съдейства в подкрепа на каузата за разделно събиране на текстил и утвърждава партньорството си с Българския Червен кръст и Humanita. През 2021 г. веригата съдейства за събирането на 199 тона текстил в специализирани контейнери, разположени в ключови обекти в четири града в страната – София, Пловдив, Варна и Перник. В резултат, компанията предотвратява производството на близо 15 тона нов текстил и подпомага спестяването на близо 3 000 тона въглеродни емисии.
Доклад за оценка на екологичните, социални и икономически ползи, изготвен от партньорите по проекти, сочи още, че на база постигнатите резултати е предотвратено използването на 1 084 152 куб. м вода, замърсяването със 199 тона отпадъци и замърсяването с пестициди само за добива на памук в размер на 129 кг, а оттам – и използването на плодородна земя в размер на 129 хектара. Спестени са още 1 732 509 кВч енергия за производство на памук и полиестер, 15 920 лв. от общинските бюджети и предотвратено използването на 35 820 кг петрол за производство на полиестер.
„Щастливи сме, че за поредна година подкрепяме инициатива с огромни ползи както за хората, така и за опазването на околната среда. Производството на текстил е четвъртата по ред индустрия, която в най-голяма степен оставя негативен отпечатък върху планетата. Вярваме, че с последователни стъпки в подкрепата на подобни проекти, ще съдействаме за по-добро бъдеще за всички нас. Благодарим на своите служители и всички клиенти, които припознат каузата и използват контейнерите, чието съществуване допринася и за една по-образцова градска среда,“ сподели Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.
През настоящата година веригата ще продължи да подкрепя инициативата и дори поетапно ще разширява нейния обхват чрез поставяне на контейнери за разделно събиране на текстил на територията на пет търговски обекта в три града в страната, а именно Варна, Бургас и Севлиево.
BILLA България подкрепя съвместния проект на Българския Червен кръст и Humanita за разделно събиране на дрехи и домашен текстил, излезли извън употреба от домакинствата, от 2017 г. За всеки килограм разделно събран текстил в контейнерите, обозначени с логото на БЧК в обектите на BILLA, са генерирани парични средства дарение за Фонда за бедствия, аварии и кризи към организацията. Част от събраното количество поддържа кризисен резерв към този фонд, включващ сезонно подходящи сортирани дрехи за реагиране при бедствия и целево дарение на пострадали хора. Останалата част обезпечава облекло и домашен текстил за хора в страни от Третия свят с много нисък стандарт на живот, които не могат да си позволят закупуването на новопроизведени текстилни продукти.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 42 града в страната със 141 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.