11 Август 2021г.
В рамките на второто тримесечие на 2021 г., дългосрочната съвместна инициатива на веригата с Българския Червен кръст осигури хранителни продукти на стойност близо 20 800 лв. на 760 хора в нужда и 2095 бенефициенти в институции
В рамките на второто тримесечие на 2021 г. (април – юни 2021 г.), дарителската акция „Купи и Дари“ помогна на 760 уязвими лица и 2095 бенефициенти от 18 институции, като събра над 7.3 тона (малко над 6 тона за същия период през 2020 г.) основни храни на обща стойност приблизително 20 800 лв. (близо 15 000 лв. за 2020 г.) Вече пета година благотворителната кампания на BILLA България и Българския Червен кръст подкрепя социално уязвими лица, които живеят под прага на бедността, хора с увреждания и тежки здравословни проблеми, многодетни семейства с нисък доход, самотни родители и възрастни чрез осигуряване на трайни пакетирани хранителни продукти от магазинната мрежа.
Организаторите на кампанията съпоставят резултатите с постигнатото за същия тримесечен период през предходната 2020 г. и отчитат нарастване на количеството – с над 1.2 тона и себестойността на дарените чрез кампанията продукти в магазинната мрежа – с над 5 600 лв.
„Щастливи сме, че заедно с Българския Червен кръст имаме възможност да помагаме на все повече представители на най-уязвимите групи в обществото. Резултатите в количествен аспект и като парично изражение на даренията са значително по-големи от постигнатото през изминалата година. Благодарим на нашите клиенти, които все по-активно се включват в дарителската ни инициатива, водени от благородната кауза да помогнат на лица в неравностойно положение, независимо от неблагоприятните COVID-19 обстоятелства, които се отразиха върху потребителските навици“, сподели Норберт Мисбрандт, изпълнителен директор на BILLA България.
В контекста на инициативата „Купи и Дари“, в магазините на BILLA в цялата страна е разположена брандирана количка за дарение на хранителни продукти. Kлиентите на търговската верига могат да подкрепят инициативата, като закупуват и даряват продукти от първа необходимост – брашно, варива, макаронени изделия, захар и захарни изделия, олио, зеленчукови и месни консерви. BILLA поема ангажимент веднъж месечно да добавя хранителни продукти към събраните дарения във всеки свой обект, а БЧК разпределя количествата спрямо потребностите на индивидуалните и институционални бенефициенти.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 39 града в страната със 132 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.