05 Ноември 2021г.
Първенец е област Варна с над 309 кг продукти, дарени към индивидуални бенефициенти, следвана от регионите Бургас и Пловдив – със средно около 240 кг
През третото тримесечие на 2021 г. (юли-септември), BILLA България подпомогна 700 социално слаби лица и още 306 лица, настанени в осем институции в страната, като събра и дари над 3 362 кг хранителни продукти. Подкрепата е част от благотворителна кампания „Купи и дари“, която веригата реализира съвместно с Български Червен кръст вече пет години. В хода на кампанията, традиционно най-големи са постъпленията на продукти от първа необходимост: брашно, варива, макаронени изделия, захар и захарни изделия, олио, зеленчукови и месни консерви.
Най-голямо количество продукти, дарени към индивидуални бенефициенти, е събрано и дарено в област Варна – над 309 кг, следвана от Бургаския регион – над 247 кг, и Пловдив – над 237 кг. Впечатляващи са и резултатите в област Русе, където количеството възлиза на над 196 кг. Отчитайки данните по друг параметър – брой хора, получили дарение под формата на хранителни продукти, първенец е област Пазарджик, където бенефициентите са общо 136. На второ място е област София-град, където подпомогнатите лица в нужда са 128.
В контекста на съвместното сътрудничество, през отчетния период между областните организации на Българския Червен кръст и представителите на търговската веригата BILLA България, се поставя силен акцент върху добрите практики. В област Пловдив например, дарените от компанията и клиентите на веригата продукти, се доставят по домовете на бедстващи хора от мобилни екипи.
Кампанията „Купи и Дари“ подпомага уязвими групи, социално слаби български граждани, лица, търсещи закрила, институции за възрастни хора и деца чрез осигуряване на трайни пакетирани хранителни продукти от магазинната мрежа за удовлетворяване на базисни нужди от разнообразна храна. Резултатите от летния сезон подчертават наличието на един постоянен контингент от хора, които поддържат дарителството като хуманна кауза и дават своя принос в подпомагането на хората в цялата страна, изпаднали в материални лишения.
В контекста на инициативата, в магазините на BILLA в цялата страна в касова зона са разположени брандирани колички за дарение. Kлиентите на търговската верига могат да подкрепят каузата, като закупупят и дарят продукти от първа необходимост, поставяйки ги на обозначените с логото на кампанията локации. BILLA поема ангажимент веднъж месечно да добавя хранителни продукти към събраните дарения във всеки свой обект, а екипите на БЧК разпределят количествата спрямо потребностите на индивидуалните и институционални бенефициенти.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 39 града в страната със 132 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.