21 Декември 2020г.
До 2025год. търговската верига ще предлага единствено яйца от свободни кокошки и такива с подово отглеждане
BILLA България се присъединява към глобалната политиката на REWE Group и планира да премине изцяло към продажбата на яйца от кокошки с подово отглеждане и свободни кокошки. Считано от 2025г., яйцата от птици с клетъчно отглеждане ще бъдат премахнати от асортимента на обектите в страната. Ангажираността на веригата започва през 2016 г., като през последните години тя работи все по-усилено за предотвратяването на последиците от този актуален проблем.
„Поемаме смел и амбициозен ангажимент до 2025 г. да прекратим продажбата на яйца от ферми, в които птиците се отглеждат в клетки. По този начин, ще утвърдим наложения стандарт за високо качество на продуктите, предлагани в нашите обекти, които потребителите купуват и консумират ежедневно. Щастливи сме, че основните ни доставчици на яйца изразиха готовност за развитие в тази посока и ще отговорят на заложените от нас критерии. Те ще работят в посока увеличаване на площта и стадата за подово отглеждане, както и за развъждане на свободни кокошки,“ сподели Норберт Мисбрандт, управител на BILLA България.
По последни данни, за последните четири години делът на яйца от клетъчно отглежданите кокошки в европейското производство е над 55%. Въпреки непредвидените обстоятелства през тази година, BILLA България, както и родните доставчици, които са и нейни партньори, не спират да работят в посока промяна на тази статистика. Новата политика ще осигури на потребителите повече възможности за избор на яйца с гарантирано високо качество, а в допълнение ще повлияе и на живота на стотици хиляди кокошки-носачки, на които ще бъде осигурено здравословно наддаване.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 39 града в страната със 132 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.