03 Юни 2022г.
За 3 години, селекцията чисти продукти с марка BILLA Градини нараства с близо 30 артикула
Собствената марка на BILLA България – BILLA Градини, продължава да утвърждава разнообразието от свежи български плодове и зеленчуци в обектите на веригата в цялата страна. За осма година, тя поставя фокус върху богата селекция артикули с минимални количества пестициди. В последните три години, в периода 2018-2021 г., броят на продуктите, обхванати от проекта, достига до 130. През настоящата 2022 г. компанията отново осигурява подкрепа на местни земеделци, на които предоставя безплатно схеми за растителна защита. По този начин, едновременно насърчава тяхното развитие и отличното качество на сезонните продукти.
„Дългосрочното сътрудничество с родни производители остават ключов приоритет за веригата, макар и в предизвикателната обстановка. Към момента, те са 42 на брой. И занапред ще продължаваме да инвестираме в тяхното развитие и разширяване на списъка с партньори. Щастливи сме, че подкрепяме селектирани земеделци с необходимия ноу-хау, като по този начин насърчаваме производството на здравословни и чисти продукти, с ограничено негативно влияние върху околната среда,“ сподели Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.
В рамките на програмата BILLA Градини, веригата осъществява стриктен контрол на целия процес – от засаждането до опаковането, транспорта и съхранението на плодовете и зеленчуците в магазините. Целта е те да съдържат минимални или нулеви количества пестициди. BILLA извършва регулярни одити на дейността на своите партньори, земеделските производители, които отглеждат плодове и зеленчуци, в рамките на проекта. Ежеседмични изследвания в международни лаборатории следят нивата на над 700 вида пестициди, а резултатите от тестовете са достъпни за всички потребители на сайта на компанията – www.billa.bg.
Подбраните сортове сезонни плодове и зеленчуци, част от програмата BILLA Градини, се отглеждат в над 180 зеленчукови градини, оранжерии и лозя в цяла България. Те насърчават здравословното и балансирано сезонно хранене на родния потребител. Скъсяването на пътя между градини в различни региони в страната и магазините на веригата съдейства за повече свежест на артикулите – особено в летния сезон, а оттам – и за достъпната пазарна цена.
Разраствайки партньорската си мрежа с родни производители, BILLA се превръща в гарант за качество и утвърждава социално отговорното производство, с мисъл за здравето на потребителите и опазването на околната среда, като свой приоритет.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 43 града в страната със 142 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.