19 Юли 2022г.
Към момента компанията е разположила на паркинги на свои магазини 30 контейнера в 10 големи български града
Като продължение на целенасочените усилия за ефективно управление на ресурсите и околната среда, BILLA България добавя 4 нови специализирани контейнера за разделно събиране на текстил, на паркинги на свои магазини в Габрово, Севлиево и Стара Загора. В подкрепа на добрите резултати, през следващата година компанията ще разположи нови контейнери на територията на търговските си обекти в още 4 български града. От 2017 г. BILLA България съдейства на каузата за ефективно събиране на дрехи и текстилни продукти в партньорство с Българския Червен кръст и Humanita.
Кампанията продължава да разраства своя обхват и съществен принос за опазването на природните ресурси и по-образцовата градска среда. Благодарение на подкрепата към инициативата за всеки килограм разделно събран текстил са генерирани парични средства - дарение за Фонда за бедствия, аварии и кризи към Българския Червен кръст. Останалата част от разделно събрания текстил спомага за осигуряване на сезонни дрехи при бедствия и целево дарение към пострадали хора.
През март 2022 г. Humanita представи „Доклад за екологичните, социални и хуманитарни ползи от разделното събиране на текстил“ и проследи процеса на разделното събиране на материалите. Екологичните резултати показват, че с подкрепата на кампанията е спестена над 1.7 млн. kWh енергия. Предотвратено е използването на повече от 1 млрд. литра вода, 35 тона петрол и са спасени над 129 хектара плодородна земя, която иначе текстилната индустрия използва за добив на памук. Спестени са още значителни средства от общински бюджети, както и е намалено замърсяването на почвата с пестициди.
Инициативата връща текстилните суровини обратно в икономиката и създава повече възможности за удължаване на техния живот чрез многократно използване или рециклиране. Освен екологични ползи, проектът осигурява облекло за хиляди хора в страни от Третия свят, както и за социално слаби лица и пострадали, чиито стандарт на живот не позволява лесното закупуване на новопроизведени продукти.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 44 града в страната със 144 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.