12 Октомври 2023г.
Веригата замени хартиените етикети с електронни във всички свои обекти в страната и по този начин намали употребата на хартия с 60%
С тържествено поставяне на последния електронен етикет в своя магазин в кв. Меден Рудник, гр. Бургас, BILLA отбеляза замяната на хартиени етикети в цялата си търговска мрежа в страната. Всички 151 обекта на веригата са оборудвани с цифрови дисплеи, които заменят традиционните хартиени етикети на регала, като показват подробна информация за произхода, теглото и цената на всеки артикул. Общата инвестиция за въвеждането на електронни етикети във всички магазини BILLA надвишава 15 млн. лева.
Освен че улесняват клиентите и предлагат по-прецизна информация за продуктите, електронните етикети са част от устойчивите иновации на BILLA за ограничаване на негативното въздействието върху околната среда. Благодарение на цифровите етикети, обектите на веригата ще намалят потреблението на хартия с 60%.
„Последният електронен етикет, който поставихме днес, тежи едва няколко грама, но носи огромно символно значение за нас. С него, нашата компания оставя в историята тоновете хартия, които се използват за етикетиране на годишна база. Този проект е част от нашата програма за дигитализация на услугите ни и е израз на постоянния ни стремеж за подобряване на клиентското преживяване и провеждане на по-устойчив бизнес. Стартирахме активно подмяната на хартиените етикети с електронни преди по-малко от две години и съм изключително щастлив, че те вече са факт във всички 151 наши обекти в страната.“ - сподели Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.
BILLA е сред първите ритейл компании в България, които активно оборудват магазините си с електронни етикети. Пилотният обект на проекта, този в Сердика Център, в София, заменя хартиените си етикети още през 2017 г., което прави BILLA пионер в това отношение. В периода 2022-2023 г. всички магазини от веригата преминават поетапно по пътя на трансформацията от хартиени към цифрови етикети, като към днешна дата вече всички 151 обекта на BILLA са оборудвани с новото дигитално решение.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин в София. Тя е представена в 47 града в страната с над 150 магазина и продължава да разраства своята мрежа от супермаркети. Компанията е един от най-големите работодатели в страната с екип от над 5200 служители. BILLA България успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с повече от 40 български фермери, доставящи богато разнообразие от сезонни плодове и зеленчуци от над 180 зеленчукови градини, оранжерии и лозя в цяла България.