06 Април 2022г.
Компанията ще инвестира над 4 600 000 лв. в строителството и техническото оборудване на новия си обект в столицата
Днес, 6 април 2022 година в град София, BILLA България започна изграждането на нов търговски обект, разположен в кв. „Модерно предградие“ на бул. Европа №2. Екипът на търговската верига и партньори-изпълнители на проекта, направиха символичната първа копка, след като бе отслужен тържествен водосвет. Обектът ще предложи модерно пространство за пазаруване, в което клиентите ще открият богато разнообразие от свежи продукти на достъпни цени.
„Всяко начало носи много вълнение и отговорност, за това, което предстои да бъде изградено, ето защо днес се събираме с партньорите и екипите, които правят едно такова начинание успешно. Експанзията на търговската верига продължава с активни темпове, независимо от всички предизвикателства на настоящата ситуация, за да бъдем близо да българския потребител, да насърчаваме българското производство, предоставяйки му търговска територия и да разкриваме нови работни места,“ сподели Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.
Новият обект ще разполага с обща площ от 1 500 кв. м., като търговската и касовата зона на магазина ще бъдат разположени върху 925 кв.м. С цел осигуряването на повече комфорт, локацията ще предложи 74 паркоместа, сред които 4 места за хора със специални нужди и 2 с възможност за зареждане на електромобили. Магазинът ще разполага с нови енергоспестяващи решения в унисон със стратегията на компанията за ефективно използване на природните ресурси, а клиентите ще разполагат с възможности за избор на висококачествени продукти, сред които артикули от собствените марки на веригата - „BILLA Градини“, „Българска ферма”, Clever, BILLA и BILLA Premium, както и такива на доказани български производители.
Строежът на новия магазин е част от дългосрочната стратегия за активно разширяване на търговската мрежа в цялата страта. Компанията продължава да обновява броя на обектите си, като допринася и за икономическото развитие на среднонаселените региони и дава достъп на повече клиенти до разнообразието от продукти, които предлага.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 42 града в страната със 141 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.