30 Септември 2021г.
Чрез дарената сума, компанията ще обезпечи топла храна на 700 деца на възраст от 7 до 18 години в рамките на учебната година
В рамките на настоящата учебна година, BILLA България подкрепя инициативата "Топъл обяд" на Български Червен кръст с корпоративно дарение на стойност 100 000 лева. Сумата ще обезпечи топла храна за 700 деца на възраст от 7 до 18 години в начален и среден образователен курс от училища на територията на цялата страна. Каузата „Топъл обяд“ обхваща ученици, чиито семейства поради здравословни, социални или други, независещи от тях обстоятелства, не могат да обезпечат основни потребности от ежедневието им.
Подкрепата за каузата „Топъл обяд“ е логично продължение на обединените усилия на търговската верига и БЧК в подкрепа на социално уязвими общности, и е възможна благодарение на всички клиенти на BILLA, които с избора си на магазин за пазаруване, допринасят за случването на подобни инициативи.
Осигуряването на топла и здравословна храна за децата в училище, особено през студените месеци от годината, допринася за облекчаване на бюджета на социално слабите семейства и намалява риска от отпадането им от образователната система. Списъкът с училищата, които попадат в обхвата на инициативата, се предоставя от Областните организации на Българския Червен кръст по места, а участниците се селектират въз основа на данни, предоставени от съответните държавни институции и от директорите на учебните заведения.
„Осигуряването на качествена храна за българския потребител е мисия за нас като търговска верига, а обезпечаването на топъл обяд за толкова много нуждаещи се деца в страната е кауза, в която се усеща дълбокият смисъл на корпоративната социална отговорност. Вярваме, че дългогодишното партньорство с Българския Червен кръст ни помага да постигаме този смисъл, решавайки реални проблеми, а ролята на клиентите на BILLA в този процес е акт на съпричаност, която превръща пазаруването в добротворство,“ сподели Стоян Тачев, прокурист на BILLA България, ръководител на отдел "Управление на проекти и процеси" и Координатор корпоративна отговорност.
В продължение на 6 години BILLA България и Български Червен кръст си партнират за реализирането на кампания „Купи и Дари“, насочена към осигуряване на хранителни продукти за социално слаби хора, живеещи самостоятелно или настанени в институции. Подкрепата за каузата „Топъл обяд“ е своеобразно продължение на обединените усилия на компанията и международната хуманитарна организация, като очертава социалния контекст на темата за единен модел на отговорност, в центъра, на който е грижата за хората и обществото.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 39 града в страната със 130 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.