14 Юни 2022г.
През учебната 2022/2023 г. веригата ще осигури безплатна храна за 250 деца и младежи на възраст между 7 и 18 години
BILLA България дари 50 000 лв. в подкрепа на програмата на Български Червен кръст – „Топъл обяд“. Това е поредна стъпка, с която веригата утвърди дългосрочното си партньорство с международната хуманитарна организация. В рамките на учебната 2022/2023 г., стойността на дарението ще осигури безплатна топла храна за 250 деца и младежи от социално уязвими семейства, на възраст от 7 до 18 години. Инициативата обезпечава основните жизнени нужди за здравословно развитие на ученици, които живеят под прага на бедността, на деца с увреждания, както и на такива, изгубили единия или двамата си родители.
„В BILLA вярваме, че всяко дете заслужава да приема качествена храна и да расте в пълноценна среда, която насърчава изграждането му като личност в дългосрочен план. Щастливи сме, че и тази година подкрепяме програмата на БЧК „Топъл обяд“, защото тя има силата да промени живота на хиляди младежи към по-добро. Задачата, която си поставяме, е с общи усилия да противодействаме на негативната статистика и да намалим броя на децата, които преждевременно напускат училище. В допълнение, да намалим заболеваемостта, произтичаща от нередовното и непълноценно хранене сред учениците в нужда“, сподели Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.
Осигуряването на топла и здравословна храна за децата, особено през студените месеци от годината, допринася за облекчаване на бюджета на социално слабите семейства и намалява риска от отпадането им от образователната система, поради социални причини и невъзможност на родителите да се погрижат за техните нужди. Списъкът с училищата, които попадат в обхвата на инициативата, се предоставя от Областните организации на Българския Червен кръст по места, а участниците се селектират въз основа на данни, предоставени от съответните държавни институции и от директорите на учебните заведения.
BILLA се включва активно в благотворителните инициативи на Българския Червен кръст от 2015 г. Партньорството с организацията стартира с проекта „Купи и дари“, а през 2021 г. беше надградено с подкрепа на програмата „Топъл обяд“. През учебната 2021/2022 г. веригата осигури топла храна на 700 деца и младежи в начален и среден образователен курс от училища на територията на цялата страна. Общият брой на учениците, получили подкрепа от началото на инициативата през 2004/2005 г. до днес, е 20 448.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 44 града в страната със 142 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.