19 Януари 2022г.
GLAMI.bg тенденции: Какво избра българинът през 2021 г.?
Началото на втората година от пандемията може да бъде описано като „преходен сезон“ от гледна точка на модата. За потребителите, 2021 г. започна с локдаун, а пълното отваряне на магазините и постепенното връщане към социалния живот се случи няколко месеца по-късно. Как обаче пандемията се отрази на модните избори на българите? Нека разгледаме анализа на данните за 2021 г. от GLAMI.
Най-популярните ключови думи за 2021 г.
* според органично търсене от посетителите на GLAMI
Разгарът на най-студения сезон и подходящите метеорологични условия за зимни спортове изглежда са повлияли на типа артикули, които българинът е търсил в GLAMI, тъй като именно ключовата дума ски регистрира хиляди търсения.
Project Rock, специална колекция на Under Armour, вдъхновена от известната холивудска звезда Дуейн Джонсън, набира популярност в България, като се нарежда на 5-то място сред най търсените ключови думи за 2021 г.
Комфортният начин на обличане, който стана особено популярен по време на пандемията, също рефлектира на това, което хората търсят в GLAMI – aнцузите и поларите вече са част от първите десет позиции за най-търсени ключови думи в платформата.
Интересен е и фактът, че в топ 10 от списъка на търсените ключови думи влизат и 3 много специфични модела маратонки - Air Max, Air Force и Jordan 1, които бяха и топ моден избор за 2021 г. в много страни по света. Изглежда, че когато клиентите искат да закупят конкретен продукт, избират GLAMI, за да открият и сравнят алтернативните опции, които каталогът на търсачката предлага.
Само 2 от 10-те най-търсени ключови думи за годината са известни международни марки – Nike и Guess. От 2020 г. насам потребителите се интересуват активно от световните тенденции в уличната мода, тъй като гореспоменатите марки остават сред челните позиции за втора поредна година.
Интересно е, че през първата година от пандемията (2020 г.), българите са търсели конкретни материи или щампи, като например ватирани или плисирани дрехи, както и класически модели или такива на точки – ключови думи, които не са регистрирани в топ списъка на търсенията за 2021 г.
Най-желаните продукти за 2021 г.
* според добавянето на артикули в категория „любими“ от посетителите на GLAMI.bg
Промяната в мисленето на хората, както и техните усилия да се върнат към старите си навици, рефлектират и върху най-желаните продукти за 2021 г. Челните позиции, според това колко потребители са добавили съответните продукти в своя списък с желания (списък с любими продукти), са заети от артикули в категорията дамски рокли, като те се равняват на общо 8 от топ 10 любими продукта.
Интересно е, че нито една от роклите, които попадат в списъка с най-желани артикули не може да се определи като ежедневна. Напротив, повечето от тях спокойно биха могли да бъдат носени на различни събития като сватби и кръщенета. Този факт е показателен за промяната в потребителските настроения след отпадането на строгите ограничителни мерки от началото на миналата година.
Още един любопитен факт е, че българките за запазвали в своите „любими“ предимно рокли, които следват международните модни тенденции. Част от тях включват макси рокли, рокли със средна дължина и рокли с флорални мотиви или щампи на точки. В палитрата на най-харесваните продукти, място намират и дънки от две класически марки – CK и GUESS.
Можем да се убедим, че потребителските предпочитания претърпяват голяма промяна и когато сравним най-желаните продукти за 2021 г. с тези от изминалата 2020 г. Докато към днешна дата хората отново започват да се ориентират към „по-официални“ дрехи и сезонни модни тенденции, през първата година от пандемията най-харесваните продукти включват основно удобни дрехи като анцузи и якета, както и дамски обувки (маратонки и боти до глезена).
Скоро GLAMI ще представи и своя годишен преглед за 2021, в който ще бъдат включени по-подробни данни за потребителските навици на посетителите на платформата от над 10 страни.
За GLAMI
Основана през 2013 г. в Чешката република, GLAMI успя за кратко време да се превърне в глобална модна търсачка, която събира и организира всичко, свързано с модата, на едно място. През 2019 г. GLAMI беше призната от Deloitte Technology Fast 50 за 20-тата най-бързо развиваща се компания в Централна Европа. Днес www.GLAMI.bg наброява почти 100 сътрудничещи си електронни магазина, които събират в своя каталог над 550 000 продукта. GLAMI е част от групата Inspigroup, мрежа от модни уебсайтове в 17 държави: България, Чехия, Гърция, Германия, Франция, Словакия, Унгария, Русия, Словения, Испания, Румъния, Турция, Бразилия, Хърватия, Литва, Литва, Латвия.