09 Юни 2016г.
Прахосмукачката е основен уред за поддържане на дома чист, а всеки трети българин използва свободното време през уикенда, за да почисти с прахосмукачка жилището си, показва онлайн проучване на немската марка Rowenta, проведено от агенция за маркетингови изследвания Ноема*. 98% от взелите участие в анкетата са жени, което затвърждава ролята на дамите, като основна фигура в българското семейство, която е посветена на грижата за домашния уют и чистота.
Не е изненада, че 93% от запитаните притежават поне една прахосмукачка в дома си, a едва 6% ползват и втори уред. Забързаното ежедневие в големия град принуждава всеки трети потребител да включва своята прахосмукачка преди или по обед в почивните дни, докато всеки четвърти, живеещ в по-малко населено място предпочита да почиства всяка сутрин. Като половината от анкетираните са склонни да отделят до 30 мин, а останалите 50% между 30 и 60 мин от своето лично време за почистване на дома. Чистенето е процес, който изисква пълна концентрация за ½ от българите, предимно на възраст 40+, докато по-младите (25% от анкетираните) предпочитат да слушат музика, докато чистят. За 17% чистенето е вид почивка, тъй като предпочитат да освободят съзнанието си и да не мислят за нищо, a едва 8% казват, че гледат телевизия.
Проучването показва, че съществуват и редица дразнещи фактори, които съпровождат чистенето с прахосмукачка. Един от най-неприятните (за 38% от потребителите) е нивото на шум. „Обяснимо е недоволството на хората от шума, който създават прахосмукачите, предвид времето, по което те използват уреда и желанието им да извършват странична дейност по време на чистене. Затова Rowenta предлага иновативни решения, които гарантират едновременно мощни и безшумни уреди за почистване в лицето на новото поколение прахосмукачки от серията Silence Force – най-тихата мултициклон прахосмукачка Silence Force Multi-Cyclonic и най-тихата прахосмукачка с 4 показателя Клас А - Silence Force 4А. Те гарантират перфектна комбинация от отлично представяне и тих работен режим, независимо дали потребителите предпочитат уред с или без торбичка.“, сподели Габриела Лазарова, маркетинг мениджър на Rowenta за България.
Почистването на торбичката предизвиква недоволство в 26% от потребителите, последвани от 16% от българите, които смятат, че ниската мощност на прахосмукачката е най-неприятния фактор. Въпреки това в България най-често притежаваните прахосмукачки са тези с торбичка за прах. Едва в едно от всеки 4 домакинства има такава без торбичка – с контейнер. Сред останалите неприятни фактори се нареждат повторното отделяне на прах във въздуха, съпроводено с характерна миризма и засядането на предмети в тръбата. „Щастлив съм, че с новата серия прахосмукачки Rowenta Silence Force имаме възможност да отстраним един от най-неприятните фактори при почистване. Благодарение на усъвършенстваната технология мултициклон, 99% от засмукания прах отива директно в контейнера на Silence Force Multi-cyclonic и само 1% попада в последващите три нива на филтрация. Така 99.98% от праха е филтриран, включително микроскопичните прахови частици и въздухът, който напуска уреда е чист. От своя страна моделът Silence Force 4А не позволява на алергенни микро-частици да попаднат във въздуха, благодарение на торбичката Hygiene+, чийто външен слой е е създаден така че да задържаа близо 99,99% от частиците и да предотвратява отделянето на облак от прах, при смяна на торбичката.“, обясни Коста Великин, търговски мениджър на Груп СЕБ за България
Прахосмукачката се приема от хората като дългосрочен актив – четири от всеки пет уреда са закупени преди повече от 5 години, но почти 30% от планират да подменят своя с нова прахосмукачка до една година. При избора на нов уред, потребителите се допитват за повече информация до интернет форуми и консултантите в търговските обекти, като за по-младите от тях е важна марката и нейната познаваемост, а останалите вземат решение на база ефективност и цена. Сумата, която 50% от българите са склонни да инвестират в нова прахосмукачка е между 100 и 200 лв., като жителите на София и по-големите градове са готови да платят повече от 200 лв.
За Rowenta
Rowenta е бранд, създаден преди повече от 90 години в Германия, който непрекъснато се стреми да бъде ефективен помощник в ежедневните грижи за добрия външен вид и самочувствие на своите потребители и техните домове чрез ценни съвети и практични предложения за постигане на професионални резултати. Rowenta е водещ производител на широко портфолио от лесни за употреба продукти, комбиниращи ненадмината технологична производителност и изискан дизайн - парни ютии, парогенератори, прахосмукачки, продукти с грижа за косата и тялото – сешоари, маши, преси, епилатори, тримери и др. За повече информация за Rowenta - www.rowenta.bg