05 Декември 2023г.
Вече повече от седем години BILLA България и нейните клиенти активно даряват хранителни продукти за нуждаещи се хора от цялата страна в рамките на кампанията „Купи и дари“, която се провежда съвместно с Българския Червен кръст. За първите 9 месеца на годината в специалните пазарски колички на BILLА са събрани над 12 тона дълготрайни хранителни продукти, с които са подпомогнати около 2000 българи в неравностойно положение. Мисията на кампанията е да бъде оказвана подкрепа на уязвими социални групи – семейства с ниски доходи, хора с увреждания, граждани, търсещи закрила, институции за възрастни хора и деца.
В периода 07-15 декември BILLA България и Българският Червен кръст обединяват усилия в мащабна кампания в няколко града, чрез която инициативата „Купи и дари“ ще достигне до повече българи, които имат възможност и желание да се включат в нея. Целта е да бъде разширен обхвата на кампанията и повече нуждаещи се да получат достъп до качествена храна и продукти от първа необходимост, за да посрещнат Коледните празници по един достоен начин. В дните на кампанията, доброволци от Българския Червен кръст ще посетят част от обектите на веригата в градовете София, Русе, Пазарджик и Разград и Монтана, където ще предоставят и допълнителна информация на желаещите да се включат в инициативата.
„Съвместната кампания на BILLA и БЧК „Купи и дари“ в годините се превърна в традиция и в наша лична кауза, в която цялата ни организация силно повярва. Тя обединява нашите клиенти, партньори и служители с една важна мисия – да подадем ръка на хората, които имат най-голяма нужда от нашата грижа. Надявам се, че тази Коледа с общи усилия ще успеем да съберем още повече продукти и с тях ще дарим топлина и надежда на нуждаещите се във всички краища на България.“ – коментира Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.
Търговската верига е дългогодишен партньор на Българския Червен кръст и подпомага инициативата „Купи и дари“ от 2016-та година. Със своите 158 магазина в 25 области в цялата страна, BILLA дава възможност на голяма част от населението да се включи в кампанията. Всеки клиент може да го направи, като дари хранителни продукти в специално предназначените за целта пазарски колички „Купи и дари“, разположени в магазините на веригата. Препоръчително е дарените храни да включват трайни стоки от първа необходимост, като брашно, варива, макаронени изделия, захар и захарни изделия, олио, зеленчукови и месни консерви.
Общата стойност на всички дарени продукти за 2022 г. надхвърля 100 000 лв.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000 г. с откриването на първия си магазин в София. Тя е представена в 47 града в страната с общо 150 магазина и продължава да разраства своята мрежа от супермаркети. Компанията е един от най-големите работодатели в страната с екип от над 5200 служители. BILLA България успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с повече от 40 български фермери, доставящи богато разнообразие от сезонни плодове и зеленчуци от над 180 зеленчукови градини, оранжерии и лозя в цяла България.