22 Юни 2021г.
С честването на 30-годишнината от възстановяването на Алианс Франсез в Пловдив беше дадено началото на „Френската седмица“ в града под тепетата.
Френският национален авиопревозвач Air France се включи в събитието с ефектен макет, визуализиращ бизнес класата на самолети от типа А350, А330 В777 и В787, с които се извършват полетите към далечни дестинации. Всички желаещи да се снимат, бяха придружени от красиви стюардеси, облечени в оригиналните униформи на авиокомпанията.
Вместо добре познатите инструкции за безопасно пътуване на борда, момичетата раздаваха награди на всички, включили се в томболата.
Събитието бе открито от г-жа Теофана Брадинска, директор на Алианс Франсез, с разказ за историята на празника и предстоящите събития по случай честването му.
С началото на Френската седмица се отбелязва и 30 години от първото честване на „Празника на Музиката” в Пловдив, едно събитие лансирано от Франция още през 1985 година от многократния министър на културата Жак-Ланг, в което музиканти, любители и професионалисти пеят и свирят за собствено удоволствие и за удоволствието на публиката. Завладяващото събитие се организира в над 120 държави на петте континента, където има Френски алианси и културни центрове.
Френската седмица пред Дом на културата „Борис Христов”, предшестваща 18-тия фестивал „Златен ключ” ще продължи до 26 юни. Дотогава, всички селфи почитатели могат да се снимат в бизнес класата на Air France и да помечтаят за предстоящи пътешествия.