08 Март 2024г.
По случай Деня на жената Lavazza отбелязва ключовата роля на дамите, като подчертава ангажимента на Фондация Lavazza за правата на жените
Торино, 8 март 2024 г. - Днес, на Деня на жената, Lavazza иска да напомни за основната роля на женската фигура в света на кафето, а и не само, като изтъква някои проекти, разработени от фондация Lavazza, които насърчават правата на жените по различни начини.
На 11 март, по повод 68-ата сесия на Комисията по статута на жените, Lavazza ще открие изложбата на календара Lavazza 2024 "Отвъд нас", разположена на входа за делегати в централата на ООН. Изложбата има за цел да отведе зрителите на визуално пътешествие, което възхвалява Африка, нейните хора и пейзажи, със специален акцент върху овластяването на жените и насърчаването на предприемачеството. Наред с институционалното присъствие на ООН и посланиците, на събитието ще присъстват Франческа Лаваца (член на Борда на директорите, Lavazza Group), Вероника Роси (старши мениджър по устойчиво развитие, Lavazza Group и управител на фондация Lavazza) със свидетелството на Шийла Ампумуза, представител и директор на проекта Sawa.
В допълнение, за да подчертае трайния ангажимент на компанията да насърчава равните възможности като двигател на промяната, на 8 март от 15,30 до 16,30 ч. централноевропейско време Lavazza ще бъде домакин на уебинар "Това (не) е работа за момичета: как жените оформят кафе индустрията", който ще се излъчва на живо тук* на английски език. Събитието, което е достъпно на 4 езика (италиански, английски, испански, френски), има за цел да предостави платформа на изтъкнати жени лидери, представляващи всеки етап от веригата за създаване на стойност в кафе индустрията, за да споделят своите силни истории и опит на всички етапи от производството, износа и дистрибуцията на кафе, от зрънцето до чашата. Сред главните действащи лица ще бъдат Рина Мехия (производител на кафе от Хондурас), Флавия Барбоса Паулино да Коста (износител на кафе и директор на Exportadora Guaxupé от Бразилия), Франческа Данджелико (директор по развитието на храните и иновациите в Lavazza от Италия), Сузане Веге (генерален мениджър на Lavazza за DACH и Полша от Германия) и Жизел Себенело (бариста и предприемач от Италия). Освен това събитието ще включва и свидетелство за проекта Sawa от Шийла Ампумуза (директор за страната на SAWA World). На уебинара ще бъдат представени техните свидетелства, като ще се подчертаят гледните точки както на Lavazza, така и на партньорите по света.
Фондацията Lavazza, създадена през 2004г. и празнуваща 20 години дейност тази година, вече има 33 активни проекта в 21 държави на 3 континента, от които се възползват близо 190 000 производители на кафе. Овластяването на жените е един от основните стълбове на проектите на Фондация Лаваца. Като осигурява достъп до образование, обучение и ресурси, Фондацията помага за преодоляване на бариерите и дава възможност на жените да поемат ръководни роли в своите общности. Това е от полза не само за отделните жени, но и за цялата общност, отглеждаща кафе, като същевременно укрепва веригата за доставки на кафе като цяло чрез насърчаване на по-голямо равенство между половете и устойчивост.
Фондация "Лаваца", съвместно с неправителствената организация Sawa World, основава проекта "Ujana Coffee Project". Тази инициатива овластява младите хора, като им предоставя местни ресурси и възможности за промяна, специално насочени към малките ферми за производство на кафе. За три години проектът насърчи предприемачеството сред 765 млади хора, което доведе до създаването на 343 микропредприятия. Тези млади собственици на бизнес отбелязаха 25% увеличение на месечните си доходи, като същевременно вдъхновиха над 5 000 души, което им позволи да дадат финансов принос за семействата си.
Забележително е, че 40% от посланиците на проекта Ujana Coffee са жени - много значителен процент, като се има предвид социално-икономическият контекст на района на проекта. Стотици жени са били възприемчиви и активни в създаването и развитието на микропредприятия, което от своя страна създава благоприятен цикъл: стотици други са били включени и достигнати чрез програмите за лично и цифрово обучение, създавайки много значителна култура на овластяване на жените в районите, където проектът присъства.
В допълнение екипът на Sawa World се ръководи от Дафне Недерхорст, една от главните героини на календара на Lavazza за 2018г. Екипът е съставен предимно от жени, което е допълнителен принос за разпространението на женски ролеви модели в общностите, обхванати от проекта. Шийла Ампумуза е директор за страната и сега ръководи екипа. След почти 10 години като директор на страната на Sawa World, Шейла е не само експерт в подпомагането на младите хора в своята страна, Уганда, но се е превърнала във вдъхновение за много млади местни жени, подчертавайки голямата стойност, която могат да имат образованието и технологиите.
В заключение, в светлината на много положителното и широкообхватно въздействие на резултатите от първите три години на проекта, Фондацията популяризира Sawa World и неговия семпъл, но ефективен подход сред различните участници във веригата за кафе в Уганда, така че и други организации да могат да подкрепят проекта в угандийските общности за отглеждане на кафе, в които работят: разпространение на добри практики под знамето на ценността на сътрудничеството, "Отвъд нас", която вдъхновява календара Lavazza 2024.
(*) Освен това можете да се присъедините към уебинара чрез Zoom с код за достъп 873666 (италиански, английски, испански и френски език)
За Lavazza Group
Компанията Lavazza, основана в Торино през 1895 г., е собственост на семейство Лаваца от четири поколения насам. Днес Групата е един от водещите играчи на световната сцена за кафе, с оборот от над 2,7 млрд. евро и портфолио от водещи марки, които са лидери на съответните пазари, като Lavazza, Carte Noire, Merrild и Kicking Horse.
Компанията е активна във всички бизнес сектори и развива дейност на 140 пазара, като разполага с 8 производствени завода в 5 държави и около 5500 сътрудници по целия свят. Глобалното присъствие на Групата е резултат от повече от 125 години растеж, а произведените над 30 милиарда чаши кафе Lavazza всяка година са свидетелство за забележителна история на успеха, като целта е да продължи да предлага възможно най-доброто кафе във всички форми, като се фокусира върху всеки аспект от веригата за доставки - от избора на суровината до продукта в чашата.
Lavazza Group направи революция в културата на кафето, като инвестира непрекъснато в научноизследователска и развойна дейност: от интуицията, която бележи най-ранния успех на компанията - сместа от кафе - до разработването на иновативни решения за опаковане; от първото еспресо, изпито в Космоса, до десетките промишлени патенти. Способността да се изпреварва времето се отразява и във фокуса върху устойчивостта - икономическа, социална и екологична - която винаги е била критерий за ръководене на корпоративните стратегии.
"Да събуждаме един по-добър свят всяка сутрин" е корпоративната цел на Lavazza Group, с цел създаване на устойчива стойност за акционерите, сътрудниците, потребителите и общностите, в които работи, съчетавайки конкурентоспособност със социална и екологична отговорност.