04 Ноември 2021г.
Зимните празници наближават, а заедно с тях идват празничното настроение и желанието за пазаруване. Но какво вълнува любителите на модни стоки този сезон? Ново проучване на модната търсачка GLAMI дава интересна информация за потребителските предпочитания.
Да пазаруваш онлайн е модерно
Над 70% от потребителите на GLAMI.bg в страната планират да си купят модни стоки онлайн през предстоящия празничен сезон. Едва 21% ще пазаруват както онлайн, така и офлайн.
Всъщност още преди пандемията от Covid-19 повечето потребители пазаруваха онлайн. Последните две години продължиха и ускориха тази тенденция, тъй като мнозина се убеждават в ползите на този вид пазаруване. Почти 40% споделят, че им е по-удобно да пазаруват през интернет, а според 28% той е по-полезен, тъй като дава възможност за сравняване на цените и намиране на най-изгодните предложения. Разнообразието също е важно, като една четвърт от респондентите смятат, че има по-голямо изобилие от магазини и брандове онлайн. Друга полза на онлайн пазаруването според потребителите е, че намирането на необходимите стоки в електронните магазини става по-бързо благодарение на филтрите и търсачката. GLAMI.bg дава всички тези предимства и предлага интелигентна категоризация на продуктите, множеството филтри за търсене и персонализиран преглед на предпочитанията на всеки посетител.
Според анкетираните най-важното в онлайн магазина са разпродажбите на любими марки (47%), следвани от добра цена за качеството (45%) и възможност за плащане при доставка (29%).
С развитието на онлайн търговията много хора свикнаха да проверяват уебсайтовете, вместо да ходят до магазините, за да видят новите продукти. Над половината от потребителите на GLAMI.bg споделят, че ако имат нужда от определена стока, ще проверят и закупят избраните артикули онлайн. Близо една трета биха проверили онлайн, но след това биха отишли до физическите магазини, за да купят.
И все пак съществуват причини, които възпират някои хора да пазаруват онлайн. Основната е, че те предпочитат да видят и пробват дрехите преди покупка (52%). Други 31% не харесват процеса на връщане на артикулите, а за 19% ходенето на място в магазина е приятно изживяване.
Но при сегашната вълна на Covid-19 и нарастващото безпокойство, ходенето до физическите обекти едва ли ще е толкова разпространено. 66% от респондентите твърдят, че биха си тръгнали от магазина, ако видят, че е препълнен. В противовес на това, 21% не се страхуват от опашки и струпване на хора в магазина.
Усещане за празници
Празничният сезон приближава и докато някои предпочитат да започнат коледното пазаруване още през октомври, други изчакват до последния момент. По-голямата част от потребителите на GLAMI.bg обикновено купуват подаръци през първата седмица на декември. Други 19% се отдават на пазаруване две седмици преди празниците.
Но преди Коледа има друго голямо събитие в календара – Черният петък. 75% от хората планират да купят модни стоки тогава. Само 7% ще се въздържат и главната причина за това е, че се правят разпродажби през цялата година (47%). За 22% Черният петък е стресиращ, защото има твърде много предложения и хората се чувстват изгубени в тях, а 17% се опасяват, че може да купят много ненужни неща.
Друг любопитен аспект е планирането. Повечето респонденти (56%) не обмислят предварително какво ще купят и просто гледат за най-добрите оферти по време на Черния петък, а 23% споделят, че ще направят предварителен списък с желанията си.
По всичко изглежда, че много хора ще разчитат на онлайн пазаруването за тези празници и GLAMI.bg може да бъде вашият надежден партньор в това вдъхновяващо приключение.
Резултатите от проучването са на база въпросник, попълнен от 2 350 потребители на GLAMI.bg в България, а данните са събрани в периода 21-29 септември 2021.
За GLAMI
Основана през 2013 г. в Чешката република, GLAMI успя за кратко време да се превърне в глобална модна търсачка, която събира и организира всичко, свързано с модата, на едно място. През 2019 г. GLAMI беше призната от Deloitte Technology Fast 50 за 20-тата най-бързо развиваща се компания в Централна Европа. Днес www.GLAMI.bg наброява почти 100 сътрудничещи си електронни магазина, които събират в своя каталог над 550 000 продукта. GLAMI е част от групата Inspigroup, мрежа от модни уебсайтове в 17 държави: България, Чехия, Гърция, Германия, Франция, Словакия, Унгария, Русия, Словения, Испания, Румъния, Турция, Бразилия, Хърватия, Литва, Литва, Латвия.