06 Декември 2023г.
Много ми бе полезно да се запозная със становището на доц. Георги Лозанов и Максим Бехар по отношение на хита на сезона - YouTube риалити продукцията „Бачорски и златната ябълка”.
Напълно съм съгласен с доц. Лозанов, че „проблемът на „Биг Брадър” е, че се опълчи срещу собствения си модел - да показва личния живот на „обикновени хора” и „Биг Брадър” обаче все повече се изкушаваше да е „ВИП Брадър”.
За мен, като фен на формата „Биг Брадър”, в последните сезони у нас властваше тотална пародия и предизвикани абсолютно ненужни скандали, които убиха чувството за реалност, създавайки впечатление за режисираност. Режисираност, която макар и да не бе дотам известна на популярните участници, се долавяше от публиката.
Смятам, че полезното на риалитата е да дадеш шанс на тези пред камера да са себе си и да не ги поставяш в една или друга ситуация, все пак няма по-добър сценарист от живота! Във всички останали случаи на намеса става въпрос за филм, сериал, но не и за риалити.
Бехар казва, че „социалните медии изместват телевизиите с огромна скорост. И те просто не са в състояние да променят нищо от своите формати, освен да имат опцията да бъдат гледани в реално време онлайн, или пък колкото се може по-бързо да качват продукцията си в YouTube или някъде другаде. Това обаче не върши работа, защото форматът си остава един и същ, участниците в него – водещи, репортери, оператори - също“.
Точно така е и това се доказа с краха на вечерното шоу на Николаос Цитиридис. Бе правен дори опит за изтегляне на предаването в посока на интернет вариант на шоуто, но дори тази идея не сработи, защото продукция, насочена към ТВ, няма как да е хамелеон и да напасва и на формат за YouTube.
В тази връзка риалитито на Бачорски е голям успех, с който хвърлят ръкавицата към телевизиите (вече го направиха Павел и Ицака с „Къщата на инфлуенсърите”). Нямам представа до колко следват някакъв сценарий, или не, ала е факт, че са откровени и едни с други, и с публиката, което поне като зрител усещам.
Може би телевизиите ще осъзнаят какво трябва да променят, ако искат да са победители за гледаемостта.