08 Юни 2022г.
С дарение на творчески материали и доброволчески труд най-голямата търговска верига у нас – Kaufland, подкрепи инициативата на Сдружение „Лекари на света“ за провеждането на фестивал в сливенския квартал „Надежда“. Стотици деца и младежи посетиха празничното събитие, посветено на Деня на детето, чиято програма продължи повече от седмица. За тях имаше организирани различни арт работилници и забавления, а музикални и циркови изпълнения оживиха улиците на квартала и зарадваха малки и големи в последните два дни на мероприятието. На 1 юни официално беше открит и обновеният тунел, който е единствената пешеходна връзка на „Надежда“ с града. За няколко седмици артисти и доброволци пребоядисаха и изрисуваха съоръжението, дълго 62 метра и с обща площ над 600 кв. м.
Служители на Kaufland от Сливен и доверените лица на компанията също се включиха като доброволци във фестивала и успешно влязоха в ролята на аниматори за децата от квартала. Веригата подкрепи инициативата на „Лекари на света“ още и с дарение на различни материали за центъра им в „Надежда“. За децата, които го посещават, Kaufland осигури значително количество блокчета и пособия за рисуване, канцеларски материали и настолни игри. Центърът е едно от малкото места, в които те могат да развиват своите умения и да получат допълнителна грижа.
Сдружение „Лекари на света“ работи в сливенския квартал „Надежда“ от близо две десетилетия. Освен детския фестивал, Kaufland България подкрепи и друга тяхна инициатива. На 28 май - Световният ден за действие за женско здраве, пред магазините на веригата в Сливен се проведе доброволческа акция за събиране на хигиенни материали за жените, които живеят в тежки материални лишения. За да подпомогне инициативата, Kaufland направи и дарение на материали за женско здраве от своята собствена марка bevola.
За Kaufland България: Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от над 1,7 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 6 500 служители. През 2022 г. компанията разполага с 61 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.