26 Септември 2023г.
Synaesthesia Collective ни представят обещаваш подбор от млади артисти, които ще покажат отношението си към социалистическото ни минало, пост-соца, прехода, мутробарока, опресията и всичко последвало в групова изложба в клуб ДОМ разказват организаторите.
Изложбатата е оглавена “Образцов Дом: Откриване и Закриване” и се открива на 30.09. Тя ще бъде закрита още същия ден с пърформанса “Винаги съм искала…” по идея на Георги П. Павлов с екип: Диана Бункин, Георги П. Павлов, Ив-Кристиан Ангелов, Иваша Христова, Константин Димитров, Божидар Савов и Йоанна Ласкова.
Вечерта ще продължи с клубно парти с локални и международни артисти организирана от Стефан Христов.
Участниците в изложбата са Диана Бункин, Никола Стоянов, Слава Георгиева, Денис Манев, Кърт Колев, Йоанна Ласкова, Божидар Савов, Пламен Маджаров, Никола Цветанов, Яким Петров, Стефан Гончаров и Мартина Василева, Георги Шишкин и Карина Добрева.
От организаторите:
“Всеки един дом е политически режим. Някои са авторитарни, други крайно либерални, трети почти анархистки, но образцовият дом винаги е олицетворение на лицемерие. Често срещаната метална табела от времето на социалистическа България е била един от най-желаните и съкровени предмети за всеки опитващ се да изглежда добре пред режима, независимо от насилието вкъщи, от крайната бедност, от мизерията, от опресията. Неслучайно подобни режими най-вече залягат над естетика, а съдържателните измерения винаги са изградени от фон на насилие.
Въпреки изминалото време, всичко това не си отива. Обитаваме пространство изпълнено с призраци и духове на отминали времена, на загубено бъдеще, измислено минало, естетизирано насилие. Дори и да не сме притежавали табелата, дори и да не сме живели в този период, ние израснахме в естетичната съборетина на миналото, в руините на едни възбранени мечти. Ние пораснахме в образцовия дом чиято мазилка е пропита с насилието на един народ.
Поканихме артисти с отношение към социалистическото ни минало, към пост-соц времената, прехода, мутробарока и наследството на една държавна травма.”