25 Юли 2023г.
Над 20 000 участници от 9 европейски страни, сред които и България, се включиха в последното проучване на GLAMI, водеща европейска модна платформа. Целта на проучването е да разбере връзката между модната търговия, навиците за пазаруване на потребителите и тяхното отношението към телата им.
Визуалната ни идентичност и модата
В днешния забързан и визуално привлекателен свят, начинът, по който изглеждаме, се е превърнал в основен фактор за цялостното ни лично възприятие и връзката ни с модата. Една от основните теми на последното десетилетие е дали модната индустрия промотира реалистични стандарти за телата ни. 67% от българските мъже твърдят, че модната индустрия поставя реалистични очаквания за външния вид, но само 44% от дамите са съгласни с тях.
Интересен факт обаче е, че на въпрос дали тези очаквания са по-нереалистични за единия пол, отколкото за другия, 58% от мъжете заявяват, че стандартите са еднакво нереалистични както за мъжете, така и за жените, докато 49% от дамите смятат, че за самите тях очакванията за красота и външен вид са по-нереалистични. Само 2% от женската аудитория подкрепя българските мъже, че стандартите за красота са нереалистични еднакво и за двата пола. Мнозинството и от двата пола обаче (55% жени и 72% мъже) са съгласни с твърдението, че модните брандове промотират продуктите си, като работят с модели, които са с различно телосложение, с идеята да накарат потребителите си да се почувстват по-свързани с дадената марка.
Последните кампании на световно известни модни марки, които използват този тип стратегия, започнаха да се отличават и да бъдат все по-търсени, което е доказателство за успешно работещия подход.
Дали формата на тялото е водещ фактор при решението за покупка на модни артикули?
Всички факти сочат, че това не е така. 48% от дамите, участвали в проучването на GLAMI, пазаруват спрямо собствените си нужди и не са били повлияни при решението си за покупка от това дали бранда промотира разнообразни типове тела. 42% от мъжката аудитория обаче са приоритизирали марки, които насърчават това да приемаме телата си, без значение как изглеждат те.
„Сребърно цунами“ в модната индустрия: мит или реалност?
Не е лъжа, че търсенето на по-възрастни модели, като жени на 60, 70, 80 и дори 90 годишна възраст, нараства както в модата, така и цялостно в индустрията за красота. Така нареченото „Сребърно цунами“ вече е факт по световните модни сцени. Но дали това е видимо за крайния потребител, особено за възрастните хора, които в ерата след пандемията използват наравно с по-младото поколение възможностите за онлайн пазаруване? Отговорът е категорично не.
GLAMI попита кои са типовете тела, които не присъстват достатъчно в модните реклами –
Резултатите от проучването са от анкета, попълнена от
GLAMI, водеща европейска модна търсачка, базирана на изкуствен интелект, има за цел да се превърне в първата стъпка за всеки потребител в България, решил да пазарува модни артикули онлайн. С мисията да се превърне в най-големия моден каталог, обединяващ хиляди марки на едно място, за да може всеки да ги открие и използва, GLAMI.bg помага на електронната търговия да достигне до нови аудитории и нови клиенти. Повече от 1 милион продукти и 11 000 марки могат да бъдат намерени в GLAMI.bg. Модната платформа GLAMI.bg е достъпна и чрез мобилно приложение, което е съвместимо с IOS и Android устройства. GLAMI.bg е част от GLAMI group, водеща европейска платформа за модни находки, присъстваща на 14 пазара.