22 Юни 2022г.
Инициативата е в партньорство с Българска хранителна банка, като от началото на 2022 г. досега веригата е дарила основни продукти на стойност над 20 000 лв.
На 25 и 26 юни BILLA България организира благотворителен уикенд под надслов „Килограм доброта“ в магазините си в София и Варна съвместно със своя партньор – Българска хранителна банка. Инициативата е насочена към осигуряване на трайни хранителни продукти от първа необходимост за социално слаби лица. Всички посетители в обектите в двата града ще могат да направят дарение с избрани артикули – брашно, варива, месни и зеленчукови консерви, захар, олио, като ги поставят в специални колички за пазаруване, брандирани със слогана на кампанията и разположени в следкасова зона. В 10 от ключовите локации в столицата на място ще присъстват и доброволци на организацията, които ще предоставят повече информация за дейността на БХБ и провежданата инициатива.
„Продължаваме активно да развиваме сътрудничеството си с Българската хранителна банка, защото вярваме, че с целенасочени усилия можем да достигнем до повече нуждаещи се граждани и да им осигурим достъп до висококачествени продукти. Стойността на дарените продуктите от началото на годината е над 20 000 лв. В рамките на настоящата инициатива „Килограм доброта“, приветстваме и нашите клиенти да подкрепят каузата“, сподели Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.
От края на 2021 г. BILLA регулярно дарява артикули от своя склад в с. Столник, като само за последните три месеца (в периода март – май) са предадени безвъзмездно над 500 кг основни храни. Основната цел на благотворителния уикенд в магазините на търговската верига е да популяризира каузата и да надгради инвестираните до момента средства от страна на BILLA. От своя страна, BILLA поема ангажимента да съхранява събраните артикули във всеки свой обект и да ги предава своевременно на екипите на Българската хранителната банка, където да бъдат разпределени за потребностите на бенефициентите в страната.
С тази своя стъпка, търговската верига утвърждава дългосрочната си стратегия за подкрепа на значими социални инициативи, насочени към обществото. Инициативата „Килограм доброта“ се осъществява успоредно с регулярната дарителска кампания на BILLA и Българския Червен Кръст – „Купи и Дари“, която от 10 март насам се реализира в подкрепа на украинските бежанци у нас.
За REWE International AG
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез дискаунтъра PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
За REWE Group
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа.
Портфолиото й включва супермаркети и магазини за търговия на дребно на марките REWE, REWE CENTER, REWE CITY, BILLA и MERKUR, дискаунтъра PENNY, както и магазините за строителни материали toom. Компанията управлява и киоски и магазини, предлагащи продукти от първа необходимост (REWE To Go), както и платформите за онлайн пазаруване REWE Lieferservice, ZooRoyal, Weinfreunde и Kölner Weinkeller. Марката DER Touristik обединява туроператорите ITS, Jahn Reisen, Dertour, Meiers Weltreisen, ADAC Reisen, Kuoni, Helvetic Tours, Apollo и Exim Tours, повече от 2 400 туристически агенции (включително DER Reisebüro, DERPART и партньори), хотелските вериги lti, Club Calimera, Cooee, PrimaSol и Playitas Resort, както и директния оператор clevertours.com
BILLA България е първата международна верига супермаркети на българския пазар, навлязла през 2000г. с откриването на първия си магазин на 5 октомври в София. В класацията на в. „Капитал“ – „Най-големите компании в България“, BILLA България заема 20-о място. Компанията е и сред най-големите чуждестранни фирми у нас.
На Европейските бизнес награди през 2015г. и 2016г. компанията е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“, а през 2018г. търговската верига е избрана за „Национален победител“ в категорията „Социална отговорност и опазване на околната среда“. През 2019г. компанията също е отличена като „Национален шампион“ в категорията „Ангажираност към потребителите и пазара“.
Според независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS за 2020-2021г., българските потребители са определили BILLA България като водеща в категориите „Верига за продажби на дребно“, „Отдел за пресни плодове и зеленчуци“, „Отдел за прясно месо“, „Програма за лоялност“, „Отдел за риба и морски дарове“ и „Отдел за деликатеси“.
BILLA България е любима търговска верига на българите в четири поредни години (2016-2019) според резултатите от единствената потребителска класация у нас „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ“. През 2020г. компанията е отличена с награда за любим бранд на българите, както и със своите собствени марки BILLA Brand и BILLA Градини в категориите „Собствени марки“ и „Собствени марки – храни и напитки“.
Веригата е представена в 44 града в страната със 144 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.
BILLA въведе успешно и ритейл иновации в магазина си на бул. „България“ в София, превърнал се в образец за качество, свежест, разнообразие и удобство. Само там ексклузивно за страната е представена най-голямата и успешна на австрийския пазар биомарка Ja! Natuеrlich.
Компанията успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с местни производители в рамките на различни програми за развитие на регионите.