13 Септември 2022г.
SEO (Search Engine Optimization, оптимизация за търсачки) е цялостна разработка и популяризиране на уебсайт за достигане на първа позиция в резултатите от търсачките (SERP) за избрани заявки с цел увеличаване на трафика и допълнително генериране на приходи.
Какви са резултатите от търсенето днес?
СЕО оптимизация на сайт или как работи SEO?
Вътрешна оптимизация
Външна оптимизация
Видове оптимизация
Класиране на страницата при търсене
Видове тарифи за промоция на уебсайтове
Фиксирано плащане
Повишаване на позицията SEO по трафик
Плащане за целенасочени действия
Колко струва рекламирането на уебсайт в Интернет?
Сравнение - CEO и контекстна реклама
SEO инструменти
Колкото по-висока е позицията на сайта в резултатите от търсенето, толкова повече потребители го посещават. Затова работете върху: увеличаване на съответствието на страниците със заявките за търсене (уместност), коригиране на структурата и съдържанието, подобряване на търговските фактори, увеличаване на валидността на кода на страницата, изграждане на външни фактори за значимостта на ресурса. Правилата за оптимизация се определят от търсачките. Всеки от тях използва и редовно актуализира свои собствени алгоритми за класиране, които са съставени от много фактори. И въпреки че формулите са секретни, експертите знаят кои фактори имат най-голяма тежест. Въздействайки върху тях, можете да подобрите позицията на ключовите заявки в резултатите от търсенето. Поведението на потребителите, удобството на интерфейса и скоростта на зареждане на сайта са изключително важни за резултатите от промоцията. С развитието и усложняването на алгоритмите значението на горните фактори непрекъснато нараства, което в крайна сметка прави резултатите от търсенето по-добри. Търсачките се стремят да осигурят най-полезния материал за запитване на потребителя. Следователно собствениците на ресурси трябва да публикуват най-интересното съдържание за своята аудитория. И ако работи днес, не е сигурно, че ще работи утре. Услугите непрекъснато се променят и преустройват. Заедно с тях се променят и нагласите. Вътрешна оптимизация Дейностите по вътрешна оптимизация подобряват сайта и оказват пряко влияние върху позицията му.
Задачите по SEO оптимизация на сайт са разделени на:
- съставяне на семантично ядро (избор на ключови думи, за които се планира да се популяризира ресурсът);
- подобряване на вътрешната структура на ресурса (NC, Robots.txt, карта на сайта);
-отстраняване на технически грешки (дублирани страници, повредени връзки, увеличаване на скоростта на зареждане на сайта);
- непрекъснато подобряване на използваемостта на ресурса (удобство за използване); повишаване на уместността на страниците (съответствие със заявката на потребителя);
- оптимизация на изображението;
- изпълнение на вътрешно свързване.
Вътрешната оптимизация на сайт е най-отнемащата време работа, тя трябва да се извършва постоянно. Вътрешната оптимизация трябва да се счита за ключов фактор за успеха на вашия проект. Сайтът трябва да е качествен, бърз, удобен и да предоставя напълно информацията, за която са дошли при вас.
Външна оптимизация на сайт
Външната оптимизация е изграждане на връзки, т.е. получаване на връзки към вашия сайт от други ресурси. В лицето на по-тежката борба на търсачките с връзки, основният проблем е изборът на добър донорски сайт. Най-добър резултат дават линкове от доверени тематични неспам сайтове. В процеса на външна оптимизация се формира списък с „донори“, разработват се текстове на връзките и близка среда на връзката, след което се поставят. За да изградите естествена и висококачествена маса от връзки, използвайте методи за получаване на връзки, които не противоречат на правилата, например:
постоянното публикуване на нова информация и интересни материали, които ще бъдат споделяни от потребителите;
регистрация в търсачки и директории;
обмен на връзки с популярни и висококачествени ресурси;
поставяне на прессъобщения;
активност във форуми и блогове.
В процеса на СЕО оптимизация трябва да извършите и конкурентен анализ: той ще ви помогне да разберете какво липсва на сайта за растеж.