12 Май 2023г.
След попълване на кратка анкета преподавателите получават пълен доклад за 7 ключови умения на 21. век
Анкетата “Учител на 21.век” е създадена, за да помогне на учителите да разберат повече за себе си и преподаването си в контекста на променящата се среда. Тя е съвременна възможност чрез интерактивен инструмент преподавателите бързо да открият областите, в които се справят добре и тези, в които е необходимо да се развиват професионално.
“Подбрахме 7 ключови умения за преподавателите и разработихме въпросник, който може да ги измери. Малко след стартирането на анкетата над 1000 учителя вече са я попълнили и получили своя персонализиран доклад с резултати, което е ясен сигнал, че преподавателите имат нужда от този инструмент и той може да им помогне да видят по-добре себе си отстрани” - коментира Петко Иванов, гл. редактор на образователния сайт prepodavame.bg.
Уменията, които инструментът мери, са свързани с овластяване на учениците, подбиране на качествени ресурси за обучение, практичност в преподаването, приобщаващи стратегии, умение за непрекъснато учене и развитие, използване на технологии в обучението.
Инструментът, който няма аналог в България, е достъпен безплатно на: https://prepodavame.bg/uchitel-na-21-vek/
Резултатите до момента показват, че най-много учители притежават нагласата за непрекъснато учене. Най-ниски резултати пък са регистрирани по отношение на умението за овластяване на учениците, т.е. за включването на децата активно в училищния живот и собственото им учене. Всеки, който попълни анкетата, получава не само резултатите си, но и списък с ресурси и насоки как може да развие професионалните си умения.
Сайтът prepodavame.bg публикува добри практики от български класни стаи и полезни образователни ресурси, които достигат до над 30 000 учители, директори и образователни експерти в България. Сайтът е най-бързо развиващата се медия в образователната сфера от 2019 г. Към момента на него могат да бъдат намерени над 300 реални примера за иновации, приобщаващо образование и успешно използване на технологии в класните стаи.